וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו זעם על שריו: רוצים הקלות? קצצו ממשרדכם

20.2.2011 / 16:25

הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי במשרדיה בכדי לממן את חבילת ההקלות לציבור. כאשר השרים ביקשו למנוע קיצוץ בתקציב משרדיהם, דפק רה"מ נתניהו על השולחן: "התנהלות זה לא רק דיבורים"

הממשלה אישרה בצהרים (ראשון) את הקיצוץ הרוחבי במשרדיה בכדי לממן את חבילת ההקלות שהציעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר יובל שטייניץ. ההחלטה התקבלה ברוב של 18 תומכים מול שבעה מתנגדים, בהם השרים של ישראל ביתנו, שרת התרבות והספורט לימור לבנת והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

כאשר שרי הממשלה התנגדו לקיצוץ בתקציב משרדיהם, דפק רה"מ נתניהו על השולחן ואמר כי, "התנהלות זה לא רק דיבורים. חייבת להיות התנהלות אחראית. כל אחד פה אומר שצריך לקצץ אבל אף אחד לא מוכן שיקוצץ מהמשרד שלו. או שתבטלו את ההנחה בתחבורה הציבורית, שזו אמירה חברתית מסוימת, או שתביאו הצעה אחרת. אם לא – אתם סתם מבזבזים את זמננו".

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט שהקיצוץ הרוחבי מתקציבי משרדי הממשלה יבוצע במתווה של אחוז אחד בשנת 2011 ואחוז נוסף בשנת 2012. עוד הוחלט, כי הקיצוץ לא יחול על משרדי החינוך, הרווחה והביטחון.

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, שהצביע נגד הקיצוץ הרוחבי אמר בישיבה: "בעוד הצמיחה גבוהה, ועל כך יש לברך, הקיצוץ פוגע בחלשים. יד ימין לא יודעת מיד שמאל. בעוד שאנו פועלים לפתח ולקדם את הפריפריה, למשוך אליה תושבים חדשים ולהשאיר את האוכלוסייה הקיימת, הקיצוץ היום יפגע בכיתות חכמות, בספריות, במרכזי צעירים ובדברים נוספים. יחד עם הקיצוץ של אחוז וחצי שכבר נעשה, יהיה קיצוץ של 2.5 אחוז בתקציבי משרדי הממשלה".

שרת התרבות, לימור לבנת, שכאמור הצביעה נגד ההצעה, מסרה כי "מדובר על פניו בצעדים נכונים לטובת הציבור, אך ניתן היה לצפות מהאוצר למצוא דרכים טובות יותר למימון או לפחות להציע חלופות למימון הגדלת הסובסידיה לתחבורה הציבורית. מדובר בקיצוץ הרוחבי השני השנה, שהוא הדרך הקלה הפוגעת בשירותים לציבור ובעיקר בחמישה העשירונים התחתונים, שרובם גרים בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully