וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: להרחיב את המיגון ביישובי עוטף עזה

רמי שני

20.2.2011 / 14:41

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימו דיון בעניין המיגון ביישובי עוטף עזה בנוכחותם של ראשי היישובים. "לא ייתכן שמוסדות חינוך ותושבים יהיו נתונים לחוסר הגנה", אמר מופז.

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דני)

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסו הבוקר (ראשון) לדיון בנושא מיגון ישובי עוטף עזה במועצה האזורית שער הנגב. הם האזינו לסקירות של ראשי היישובים והערים באזור בדבר מצב המיגון בבתי הספר והגנים.

"יש אצלנו עשרות מוסדות חינוך שהמיגון שלהם הוגדר בידי פיקוד העורף ברמת מיגון אפס", אמר צביקה גרינוולד, ראש המועצה הממונה באופקים. ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, התייחס להפסקת פעולות המיגון באזור עם תום מבצע עופרת יצוקה ואמר כי "הממשלה קיבלה החלטה למגן את מוסדות החינוך בעיר, אולם עד עתה הדבר לא בוצע".

חברי הוועדה הביעו את אי שביעות רצונם מכך שבמערכת הביטחון טרם התגבשה החלטה להגדיל את המיגון לאזור המרוחק מעבר ל-4.5 קילומטרים מרצועת עזה. "יש אכן פערים משמעותיים בין המיגון שהושלם עד עתה לבין הצרכים בפועל", אמר ראש מטה פיקוד הדרום ואוגדת עזה, סא"ל רונן הירשפלד שהוסיף כי "מדובר בתוספת של מיליוני שקלים לצורך הקמת עשרות ואף מאות מרחבים מוגנים".

יו"ר הועדה, ח"כ שאול מופז סיכם את הדיון "אנו נדרוש ממערכת הביטחון לחזור ולגבש החלטה בעניין. לא ייתכן שמוסדות חינוך ותושבים במרחב הזה יהיו נתונים לחוסר הגנה". עם סיום הישיבה יצאו חברי הוועדה לסיור ופגישות עם קציני צה"ל באוגדת עזה כדי לראות הלכה למעשה את מצב המיגון ביישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully