וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "רואים בחומרה מעבר הספינות האירניות"

פנחס וולף

20.2.2011 / 10:47

מעבר ספינות הקרב האירניות בתעלת סואץ, הוא ניסיון אירני להגביר השפעת טהרן באזור, כך הסביר ראש הממשלה. לכן, הסביר נתניהו, יש להגדיל תקציב הביטחון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למעבר שתי הספינות האירניות בתעלת סואץ והבהיר כי "ישראל רואה בחומרה את הצעד האירני". לדבריו, אירן מנצלת את חוסר היציבות המזרח התיכון בכדי להרחיב את השפעתה באזור, ששיוט הספינות בים התיכון הוא דוגמא לכך. נתניהו קשר בין ההתפתחויות באזור לקיצוץ הרוחבי המשרדי הממשלה, שיפסח על משרד הביטחון.

"המהלך הזה", אמר ראש הממשלה בהתייחס לשיוט האירני, "מחזק את העובדה שצרכי הביטחון יגברו ושתקציב הביטחון יגדל בהתאם". הוא הוסיף כי הקיצוץ, שנועד לממן הפחתה בגובה של 10% במחירי התחבורה הציבורית, יפסח גם על תקציבי החינוך והרווחה, " זו החלטה חברתית ממעלה ראשונה השומרת על איכות הסביבה, זה מהלך טוב למדינת ישראל", אמר והוסיף שהקיצוץ נובע מהרצון לשמור על מסגרת התקציב.

ראש הממשלה התייחס גם לווטו שהטילה ארצות הברית על הצעת ההחלטה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם לגינוי ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. "ישראל מעריכה את ההחלטה ואנו נשארים מחויבים לקידום השלום עם שכננו באזור ועם הפלסטינים", אמר ראש הממשלה, "ההחלטה מבהירה שהדרך היחידה לשלום היא במשא ומתן ישיר ולא בשימוש בגופים בינלאומיים כדי לעקוף את המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully