וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: העם באירן יעצור את השלטון

פנחס וולף

16.2.2011 / 11:24

נשיא המדינה התייחס למחאת ההמונים באירן והצהיר: "זה יימשך ואירן תיעצר לא על ידי גורמים חיצוניים, אלא על ידי העם שלה". לדבריו, המשטר האירני יורה במפגינים ורוצח אותם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר (רביעי) למחאת המפגינים באירן. בנאום שנשא בירושלים בפני ועידת הנשיאים - ארגון הגג של יהדות ארה"ב - אמר פרס: "אני אומר לכם - זה יימשך ואירן תיעצר לא על ידי גורמים חיצוניים, אלא על ידי העם שלה".

"אלה היו מראות דוחים לראות בטלוויזיה חברי פרלמנט עומדים וקוראים להרוג את האופוזיציה", הצהיר הנשיא. "ועכשיו אני חושב שהעולם צריך לבחור בין אירן למצרים. במצרים ההפגנות היו כמעט ללא אלימות, עם מידה רבה של איפוק. וזה לא פשוט".

לדברי פרס, "הצבא ומפקדי הצבא נזהרו שלא לפתוח באש. אז יש את הפרלמנט של הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם של מר אחמדינג'ד, שפשוט יורה בהם ורוצח אותם. אז... זה ייפסק. ואני אומר לכם שאירן תיעצר לא בכסף, אלא בידי בני העם עצמם. כי הנשיא האירני הנוכחי הוא כתם בהיסטוריה של אירן. בתרבות של אירן, וכאב לעם האירני".

בתוך כך, אלפי בני אדם התייצבו הבוקר בטהרן להלוויתו של סאנע ג'אלה, המפגין שנהרג שלשום במהומות ההמוניות שפרצו במדינה. לפי דיווח הטלוויזיה האירנית, במקום פרצו עימותים בין תומכי ומתנגדי השלטונות.

לפי הגרסה הרשמית שפרסמו השלטונות האירניים, ג'אלה, סטודנט בן 26 לאמנויות באוניברסיטת טהרן, נורה במהלך ההפגנות על ידי "פעילי טרור" של ארגון האופוזיציה מוג'הדין חאלק, שגם פצעו כמה אנשים. באתרים של האופוזיציה הרפורמיסטית הכחישו זאת זתוקף, וטענו כי ג'אלה, מפגין חבר "התנועה הירוקה", נורה למוות בידי כוחות הביטחון האירניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully