וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריכוך בירדן: אזרחים יוכלו להפגין בלי רישיון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.2.2011 / 13:56

בתגובה למהומות במדינה, החליטה ממשלת ירדן להסיר את חובת אישור השלטונות להפגין. לאחר שיעבור את אישור הממשלה, יועבר החוק לאישור הפרלמנט

בעקבות הפגנות המחאה בירדן שנערכות מזה מספר שבועות, החליטה ממשלת ירדן כי מעתה ואילך, אזרחים שירצו להפגין לא יצטרכו לקבל אישורים מהשלטונות. סוכנות הידיעות הרשמית בירדן דיווחה בצהריים (שלישי) כי סגן ראש הממשלה ושר הפנים, סעד האיל סרור, העביר לממשלה תיקון ל"חוק ההתכנסויות הציבוריות" ולאחר שיאושר בממשלה, יועבר לאישור הפרלמנט הירדני.

השר הירדני אמר כי השינוי המרכזי בחוק יהיה ביטול הדרישה לקבל היתרים מוקדמים 48 שעות לפני קיום הפגנה או עצרת. החוק החדש ידרוש אך ורק את שמותיהם של מארגני ההפגנה ויקבע כי עליהם לנהוג על פי החוק וההוראות. "מי שיפר את החוק או יפגע בביטחון – יישא באחריות וייענש", נכתב.

הפגנת מחאה של חזית הפעולה האיסלמית נגד השלטון בעמאן, ירדן. רויטרס
הפגנה של האופוזיציה בעמאן, בתחילת החודש/רויטרס

שינוי חוק ההפגנות בירדן מהווה נדבך נוסף ברפורמות הפוליטיות שהבטיחה לקדם ממשלת ירדן החדשה בראשות מערוף אל-בחית, שהוקמה לפני כשבוע. עם הקמתה, הבטיחה הממשלה לקדם רפורמות אזרחיות ופוליטיות ולתקן חוקים שפוגעים בזכויות הפרט ובהתארגנויות פוליטיות.

כזכור, בתחילת החודש פיטר עבדאללה, מלך ירדן, את כל ממשלתו על רקע הפגנות המחאה נגד הממשלה הקודמת. המלך מינה את מערוף אל-בחית לראשות הממשלה במקום סמיר א-רפאעי. לפי הודעת ארמון המלך, משימתה הראשית של הממשלה החדשה תהא "נקיטת צעדים מעשיים, דחופים וממשיים לקידום רפורמה פוליטית אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully