וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

9.2.2011 / 23:15

מדד דאו ג’ונס עלה זה היום השמיני ברציפות לאחר שנסגר בעלייה של 0.1% לרמה של 12,240 נקודות. מדד S&P 500 נסוג מרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008 וירד ב-0.3%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת, ומדד דאו ג'ונס עלה זה היום השמיני ברציפות, על רקע נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי.

מדד דאו ג’ונס עלה זה היום השמיני ברציפות לאחר שנסגר בעלייה של 0.1% לרמה של 12,240 נקודות; מדד S&P 500 נסוג מרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008 וירד ב-0.3% לרמה של 1,320 נקודות; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.3% לרמה של 2,789 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה שמונה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.09% לרמה של 3.65%.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הביע היום ביטחון גובר כי הצמיחה של כלכלת ארה"ב מתחזקת, אולם לא אותת מתי מתכוון הבנק המרכזי להתחיל לצמצם את התמריצים לצמיחה, במסגרת נאומו הראשון בבית הנבחרים בארה"ב מאז שהרוב בבית עבר לידי המפלגה הרפובליקאית בחודש שעבר.

ברננקי אמר בעדותו כי למרות הירידות החדות בשיעור האבטלה בחודשים דצמבר וינואר, "אשר מספקות מקום מסוים לאופטימיות", עדיין יש מקום לזהירות. "היות שהצמיחה בתפוקה צפויה להיות מתונה למשך זמן מה ולאור העובדה שהמעסיקים עדיין נמנעים מגיוס עובדים חדשים, יחלפו מספר שנים בטרם ישוב שיעור האבלה לרמות נורמליות יותר". עוד אמר כי "עד שנהיה עדים לתקופה מתמשכת של יצירת משרות חזקה, לא נוכל לקבוע כי אמנם ישנה התאוששות".

יו"ר הבנק הפדרלי גם שב והזהיר מפני העלייה בגירעון בתקציב הממשל. "אם נפעל עכשיו לפיתוח תוכנית אמינה לצמצום הגירעונות בעתיד, נוכל לא רק להגביר את הצמיחה הכלכלית והיציבות בטווח הארוך, אלא גם ליצור יתרונות בטווח הצקר במונחים של הורדת הריביות הארוכות והגברת ביטחון הצרכנים והעסקים", אמר ברננקי.

ברננקי התייחס גם בשלב השאלות והתשובות לתרומה של תוכניות ההרחבה הכמותית לשוק העבודה בארה"ב. "שתי התוכניות תרמו לפי ההערכות שלנו שלושה מיליון משרות לשוק התעסוקה", אמר ברננקי. "תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה לבדה תרמה לפי ההערכות 700 אלף מקומות עבודה".

האבטלה בארה"ב ירדה ל-9%

שיעור האבטלה בארה"ב צנח בחודשיים האחרונים מרמה של 9.8% לרמה של 9%, אולם עודנו גבוה במונחים היסטוריים. בה בעת, מספר המשרות החדשות שנוספו לשוק העבודה האמריקאי ממשיך להיות נמוך. ברננקי העריך באחרונה כי יידרש מספר שנים בטרם ישוב שיעור האבטלה בארה"ב לרמות נורמליות.

בחזית המיזוגים והרכישות: NYSE-יורונקסט, מפעילת בורסת ניו יורק, ודויטשה בורסה, המפעילה את בורסת פרנקפורט, הודיעו היום על ניהול משא ומתן מתקדם למיזוג אשר עשוי ליצור את מפעילת בורסות המניות הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. שווי השוק המצרפי של שתי החברות, כ-25 מיליארד דולר, יעלה על זה של מפעילת בורסת הונג קונג, המחזיקה כיום בתואר בורסת המניות הגדולה בעולם במונחי שווי שוק.

בעלי המניות של דויטשה בורסה עתידים להחזיק בכ-60% ממניות החברה הממוזגת ואילו בעלי המניות של NYSE-יורונקסט יחזיקו בכ-40% מהמניות. NYSE רכשה לפני כחמש שנים את בורסת יורונקסט, אז הבורסה השנייה בגודלה באירופה, ויצרה בכך מפעילת בורסות מניות טרנס-אטלנטית ראשונה.

בחזית הדו"חות הכספיים: ענקית המדיה דיסני דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על זינוק חד מהצפוי של 54% ברווחיה הרבעוניים. החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח של 1.33 מיליארד דולר, או 68 סנט למניה, לעומת רווח של 844 מיליון דולר, או 44 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 56 סנט למניה. הכנסות דיסני בתקופה המדווחת הסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר, עלייה לעומת 9.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 10.5 מיליארד דולר.

קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, דיווחה היום על זינוק ברווחיה ומכירות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת 2010. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 5.77 מיליארד דולר, או 2.46 דולר למניה, לעומת רווח של 1.54 מיליארד דולר, או 66 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה ענקית המשקאות הקלים רווח של 72 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים. בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הכנסות של 10.49 מיליארד דולר לעומת 7.51 מיליארד דולר ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 10.16 מיליארד דולר.

■ דיונים חמים בנושא, בקהילת וול סטריט ב-TheMarker Cafe

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת טבע המשיכה לספוג מכות גם היום. פחות מיממה לאחר ששלמה ינאי, מנכ"ל טבע, הביע את ביטחונו באשר לסיכוייה של החברה להגן על קופקסון, התרופה הגדולה והרווחיות ביותר של טבע, מפני תחרות גנרית, עשתה חברת Momenta צעד חשוב לקראת חדירה לשוק הרווחי של תרופות למחלות לטרשת נפוצה. מומנטה הודיעה שקיבלה אישור לפטנט על שיטות לייצור Glatiramer Acetate, שמה המדעי של המולקולה הפעילה בתרופה קופקסון.

קומטאץ’, ספקית פתרונות האבטחה לאינטרנט, דיווחה על הכנסות של 18.2 מיליון דולר בשנת 2010, צמיחה של 20% לעומת 2009 ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 17.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח של 5.4 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת השנה הקודמת ובהתאם לתחזיות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully