וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

נמרוד הלפרן

7.2.2011 / 23:44

שבוע המסחר נפתח במגמה חיובית לאחר שהבורסות בוול סטריט נסגרו ברמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים וחצי. הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ואילו הנאסדק עלה ב-0.5%

בורסות וול סטריט נסגרו ברמה הגבוהה ביותר זה שנתיים וחצי לאחר שפתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית על רקע פעילות ערה בשוק המיזוגים והרכישות, עונת הדו"חות הכספיים המוצלחת בארה"ב ורגיעה יחסית בהתקוממות במצרים.

מדד דאו ג’ונס, אשר עלה בשבוע שעבר מעל לרמה של 12,000 נקודות בראשונה מאז חודש יוני 2008, עלה זה היום השישי ברציפות והוסיף 0.6% לרמה של 12,161 נקודות. מדד 500 S&P , אשר חצה בשבוע שעבר את רמת 1,300 נקודות בראשונה מאז יוני 2008 ועלה בסיכום שבועי ב-2.7% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז השבוע הראשון של דצמבר - הוסיף היום 0.6% לרמה של 1,319 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לרמה של 2,783 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השישי ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז דצמבר 2009. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 3.65% לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה לרמה של 3.7% - רמתה הגבוהה ביותר מאז ראשית חודש מאי.

עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון הרביעי בוול סטריט נמשכת, וכמעט שלושת רבעי מהחברות הנכללות במדד S&P 500 שדיווחו עד כה על תוצאותיהן הרבעוניות עלו על תחזיות האנליסטים, לפי נתוני בלומברג. "עונת הדו"חות הכספיים של הרבעון הרביעי החל היטב, ואנו מעריכים כי התוצאות ימשיכו לתמוך בראלי בשוק המניות", כתבו אסטרטגים של נומורה הולדינגס בדו"ח למשקיעים שפירסמו אתמול.

מצרים מתחילה להתאושש

במצרים, ניכרו סימנים ראשונים לכך שהמדינה מתחילה להתאושש מהשיתוק שאחז במדינה מאז תחילת ההפגנות. אתמול נפתחו מחדש אחדים מבתי הספר, לראשונה אחרי יותר משבוע, וגם הבנקים פתחו את דלתותיהם לשלוש שעות, ותורים ארוכים שהשתרכו לפניהם.

בקהיר, שבה חיים כ-18 מיליון בני אדם, החלו להופיע סימנים לשיבה לחיים נורמליים. התנועה חזרה להזדחל בכבישים וחנויות רבות נפתחו ברחבי העיר, כולל ברחובות המובילים לכיכר תחריר. מפגינים רבים קיבלו בפרחים את פניהם של בעלי החנויות ועובדיהן.

"אנו עדים להתחזקות השוק הודות לדיבורים על רגיעה במצרים", אמר ראש מחלקת מסחר בחברת גרדיאן סטוקברוקרס, עטיף לטיף, בראיון לאתר העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לטיף ציין עוד כי עדיין נותרה בשוק התלהבות רבה מנתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי.

שיעור האבטלה בארה"ב ירד במפתיע בינואר לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009, אולם מספר המשרות שנוספו לשוק העבודה האמריקאי היה נמוך מהצפוי, לפי נתונים שפירסם ביום שישי משרד העבודה האמריקאי. שיעור האבטלה ירד בחודש שעבר לרמה של 9% לעומת 9.4% בדצמבר, לעומת תחזית הכלכלנים לעלייה בשיעור האבטלה לרמה של 9.5%. בה בעת, נוספו לשוק התעסוקה בינואר 36 אלף משרות, לאחר גידול של 121 אלף בדצמבר. כלכלנים צפו תוספת של 146 אלף משרות בחודש שעבר.

הבנק הפדרלי הודיע היום כי בכוונתו להרחיב את רכישת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים, במטרה להוריד את הריביות בארה"ב. הרכישות שביצע הבנק הפדרלי עד כה הובילו לעליות במחירי אג"ח הזבל והמניות, וכעת מתמקדים קובעי המדיניות באג"ח ממשלתיות ל-10 שנים, בתקווה לרסן את העלייה בתשואות שמשפיעה על הריבית במשק - החל מהאג"ח הקונצרניות וכלה במשכנתאות.

יותר מ-40% מרכישות האג"ח הממשלתיות שביצע הבנק הפדרלי בינואר היו של אג"ח שהונפקו בשלושת החודשים האחרונים, לעומת 20% בדצמבר ו-15% בנובמבר, לפי בנק אוף אמריקה. הבנק המרכזי מתמקד באג"ח חדשות יותר מאחר שהרכישות שלו היו כה גדולות, שהן הקטינו את מאגר האחזקות של סוחרי האג"ח בארה"ב לרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009.

רכישות הבנק הפדרלי יסייעו לרסן את עלויות ההלוואה לחברות ולקוני בתים בעוד הכלכלה מתאוששת. התשואות על האג"ח הקונצרניות הגיעו בממוצע ל-4.84% מאז שהחל הבנק המרכזי לבצע את הרכישות בנובמבר, לעומת 5.48% ב-2010 כולה, לפי נתוני בנק אוף אמריקה. הריבית הממוצעת למשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה עמדה על 4.61%, נמוך מרמתה הממוצעת בעשור האחרון, של 5.93%, לפי פרדי מק.

קדחת של מיזוגים ורכישות שטפה היום את ארה"ב ואירופה, עם עסקות והצעות רכש בהיקף כולל של למעלה מ-20 מיליארד דולר במגזרי הקידוח הימי, הציוד הרפואי, הבנקאות והמדיה. יצרנית מכשירי המדינה והציוד הטכנולוגי האמריקאית דנאהר (סימול DHR) הודיעה היום על רכישת יצרנית הציוד הביו-רפואי בקמן קולטר (סימול BEC) תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן, כולל נטילת חובות של בקמן. דנאהר גברה במכרז על רכישת בקמן על שתי קבוצות חברות השקעה פרטית. הקבוצה הראשונה כללה את חברות בלקסטון ו-TPG והשנייה את אפולו גלובל וקרלייל.

במגזר האנרגיה, הודיעה חברת הקידוחים הימיים הבריטית אנסקו (סימול ESV) על רכישת פרייד אינטרנשונל (סימול PDE) האמריקאית תמורת 7.3 מיליארד דולר במזומן ומניות. המיזוג עתיד ליצור את חברת הקידוחים הימיים השנייה בגודלה בעולם המפעילה 74 אסדות קידוח ברחבי העולם. שם החברה הממוזגת יהיה אנסקו, והמטה שלה יהיה בבריטניה.

במגזר המדיה, הודיעה חברת האינטרנט האמריקאית AOL (סימול AOL) על רכישת הבלוג המשפיע האפינגטון פוסט תמורת 315 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון דולר במזומן והשאר במניות. המייסדת והעורכת הראשית של האפינגטון פוסט, אריאנה הפינגטון, תקבל את תפקיד העורכת הראשית של AOL. המגעים בין AOL להאף-פוסט, כפי שמכונה הבלוג, התחילו בנובמבר 2010. מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג הגיש הצעה רשמית בינואר, בעת שהאפינגטון היתה בדאבוס, שוויץ. העסקה הושלמה ביום ראשון בערב והוכרזה ביום שני בבוקר לפי שעון ישראל.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, הגיש היום בנק סנטנדר הספרדי - הבנק הגדול ביותר בגוש היורו במונחי שווי שוק - הצעת רכש בסך 5.8 מיליארד דולר עבור הבנק הפולני Zachodni, הנמצא כיום בשליטת הבנק האירי אלייד אייריש בנקס.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט, טבע (1.63% , 54.98) מרכזת עניין לקראת פרסום דו"חותיה הרבעוניים מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully