וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק פועל לבחירת רמטכ"ל קבוע ביממה הקרובה

יהושע בריינר ופנחס וולף

3.2.2011 / 20:19

שר הביטחון ברק נפגש היום עם מספר מועמדים לרמטכ"לות במטרה לבחור מועמד שיאייש את התפקיד באופן קבוע, וייתר את הצורך למנות את האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני

שר הביטחון, אהוד ברק, החל היום (חמישי) בראיונות למועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. ברק ראיין היום את האלוף יאיר נוה, האלוף גדי אייזנקוט והאלוף בני גנץ. ייתכן שיערוך ראיונות נוספים. ברק רמז כי תיתכן גם פנייה לאלוף משוחרר.

בכוונת ברק, בעצה אחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להניע במהירות את תהליך בחירת הרמטכ"ל הבא. ברק שואף לבחור מועמד כבר הערב או לכל המאוחר מחר, במטרה לייתר את הצורך במינויו של האלוף יאיר נוה לרמטכ"ל זמני.

כעת שוקלים במערכת הפוליטית לעכב את ההצבעה על מינויו הזמני של נוה בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, אם כי כרגע הסיכויים לכך לא גדולים. זאת במטרה להביא את המועמד הסופי תוך תקופה קצרה לאישור ועדת טירקל למינוי בכירים. בכל מקרה, גם אם ייבחר מועמד קבוע ביממה הקרובה, מועמדותו לא תובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה, שכן עליו לקבל קודם את אישור הוועדה.

בתוך כך, בערוץ 2 דווח הערב כי השר ברק קיים היום פגישה חשאית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, במהלכה הציע כי מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל יועבר בשנית לוועדת טירקל לעניין מינויים בכירים. על פי הדיווח, וינשטיין דחה את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully