וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לבג"ץ: ספק אם ראוי ערכית למנות את גלנט

גלעד גרוסמן

1.2.2011 / 18:11

היועץ המשפטי לממשלה הגיש את תשובתו לבג"ץ לעתירות נגד מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל. בתשובה נכתב: "ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי"

גדעון צנטנר

(צילום: שלומי גבאי, שי מכלוף, גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הגיש הערב (שלישי) לבג"ץ את תשובתו בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. עו"ד וינשטיין מסר לבג"ץ כי "קיימים קשיים משמעותיים באשר לסבירותה של ההחלטה למנות את האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל וכי קיים ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי". עם זאת, ציין עו"ד וינשטיין כי "ההחלטה בעניין מינוי רמטכ"ל כוללת גם שיקולים ביטחוניים, מדיניים, מקצועיים וכיוצא בזה, המצויים בגדר סמכותה של הממשלה, והיא המוסמכת לקבל את ההחלטה הסופית בעניין ולאחר שקילת מכלול השיקולים".

היועץ המשפטי הביא את הדברים לידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק והבהיר להם כי "בכל מקרה, משקיימת כיום תשתית נתונים רחבה ומעודכנת מזו שהייתה בפני הממשלה בעת שאישרה את המינוי, כמו גם בפני הוועדה המייעצת לעניין תפקידים בכירים (ועדת טירקל. ג.ג), חייבים הגורמים המוסמכים המופקדים על מינוי הרמטכ"ל ובראש ובראשונה ראש הממשלה ושר הביטחון, לשוב ולהידרש לנושא, על מנת שיוכלו לשקול את מכלול נסיבות העניין ולקבל החלטה מושכלת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

שר הביטחון אהוד ברק הביע אכזבה למשמע הודעת וינשטיין. לדברי ברק. "האלוף יואב גלנט הוא האיש המתאים ביותר לפקד על צה"ל בעת הזאת. האלוף גלנט הוא לוחם עז נפש, מפקד מהטובים שהיו לצה"ל ואיש שרבים בעם ישראל חייבים לו רבות. חשבתי, ועודני חושב, כי לאלוף גלנט יש את היכולת, הניסיון, קור הרוח והחזון לפקד על צה"ל. צורך זה מתחדד עוד יותר נוכח הזעזועים הפוקדים בשבועות האחרונים את המזרח התיכון. אני חולק על עמדת היועץ אך מכבד אותה".

עד לפני שלושה שבועות, היה נדמה שמינויו של גלנט יצלח את כל המכשולים. אולם, התמונה השתנתה לאחר שהשופטים שדנים בעתירה שהגישה התנועה הירוקה נגד המינוי בעקבות החשיפה על כך שגלנט השתלט לכאורה על קרקעות במושב עמיקם בו הוא מתגורר, ביקשו הבהרות מהיועץ לגבי תשובות סותרות שנתנה המדינה בפרשה. לפני כשבועיים, ביקש וינשטיין לדחות את מתן תשובתו בעקבות חומרים חדשים שקיבל ממבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

בשבוע שעבר מסר המבקר לוינשטיין את הדו"ח שחיבר על הפרשה, ממנו עולה כי גלנט פלש לשטח ציבורי, וחמור מכך, ניתן להבין מהדו"ח כי הרמטכ"ל המיועד הגיש תצהיר שקרי לבית המשפט. שלשום, נפגש גלנט עם היועץ, והציג את גרסתו, לפיה אם אכן היו טעויות, הן בוצעו בתום לב. ביומיים האחרונים קיים וינשטיין פגישות עם בכירי הפרקליטות כדי לקבל החלטה האם קיימת מניעה משפטית לבצע את המינוי. במשרד המשפטים הבהירו כי לא דנו בסוגיית מינוי הרמטכ"ל כשלעצמה.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully