וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אסירים פלסטינים נמלטו מבתי כלא במצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 10:17

בתקשורת הערבית מדווחים כי בין מאות האסירים שניצלו את המהומות במצרים וברחו היו גם פלסטינים, ביניהם מוחמד א-שאער, שנחשב לפעיל המרכזי ביותר בחפירת מנהרות

רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה היום (ראשון) כי במהלך הלילה הצליחו כאלף אסירים מצרים להימלט מהכלא "וואדי נטרון", הנמצא 100 ק"מ צפונית לבירה קהיר. גורמים בכוחות הביטחון המצריים מסרו לרשת כי האסירים הצליחו להשתלט על כלי הנשק של הסוהרים בכלא, ולהימלט. בכלא ישבו מספר גדול של אנשי תנועת "האחים המוסלמים" וכן אסירים פליליים.

אתמול נהרגו שמונה אסירים במהלך עימותים שאירעו בכלא "אבו זעבל", אחד מבתי הכלא הגדולים בקהיר. במהלך העימותים הצליחו עשרות אסירים להימלט מהכלא, כמו גם מכלא "אל-פיום". עשרות אסירים הצליחו להימלט גם מבתי כלא קטנים יותר במחוזות אחרים מחוץ לקהיר.

גורמים פלסטינים דיווחו כי מספר אסירים פלסטינים שהיו בבתי הכלא במצרים הצליחו אף הם להימלט מהכלא, ולנסות להגיע לרצועת עזה. גורמים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "שמונה אסירים פלסטינים הגיעו לאזור אל-עריש שבסיני, והם נמצאים בדרכם לרצועת עזה". גורמים נוספים הודו כי מנגנוני הביטחון במצרים שחררו את כל האסירים הפלסטינים מהכלא בשל האנרכיה הרבה.

על פי אחד הדיווחים, מוחמד א-שאער, שנחשב לפעיל המרכזי ביותר בחפירת מנהרות מרפיח לרצועת עזה ושהיה עצור במצרים, הצליח להימלט מכלא אל-עריש ולהגיע לביתו בעזה. יחד עם זאת, משפחתו הבהירה לסוכנות "מען" כי בנם לא שוחרר מהכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully