וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה שני חשודים בירי בפלסטיני ליד חברון

28.1.2011 / 17:59

משטרת מחוז ש"י עצרה שני חשודים במעורבות בירי שהוביל לפציעתו של צעיר פלסטיני באורח אנוש, סמוך לחברון. חבריהם של העצורים העידו: "הירי נעשה מתוך הגנה עצמית"

משטרת מחוז ש"י עצרה הערב (שישי) שני חשודים במעורבות בירי שהביא לפציעתו באורח אנוש של צעיר פלסטיני מצפון לחברון. השניים הינם חלק מקבוצת המטיילים שהייתה מעורבת באירוע. בנוסף לשניים, נחקרו עוד כ-20 מטיילים שהיו באזור וסיפרו כי במהלך הטיול, יודו לעברם אבנים. חלקם טענו כי אף נשמע ירי לכיוונם. כמו כן סיפרו חלק מהנחקרים כי חברי הקבוצה השיבו באש מתוך הגנה עצמית, אולם סירבו לפרט את זהותם של מבצעי הירי.

בצהריים טענו מקורות פלסטיניים כי נער פלסטיני בן 17 נפגע הבוקר מירי ישראלים מצפון לחברון ונמצא כעת במצב של מוות קליני. זאת פחות מיממה לאחר שפלסטיני בן 19 נורה למוות בכפר עראק בורין.

לדברי המקורות הפלסטיניים, יותר מ-150 מתנחלים מבת עין הגיעו בשעות הבוקר לאזור חירבת ספא והחלו להתעמת עם תושביו. לטענת המקורות, מספר מתנחלים פתחו באש לעבר הפלסטינים וכתוצאה מכך נפצעו שני פלסטינים. אחד מהם שרוי במצב של מוות קליני כתוצאה מהירי.

בתגובה לתקרית הירי, ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר קרא לכוחות הביטחון להגן על זכותם של אזרחים ישראלים לטייל בארץ. "אנו קוראים לצה"ל ולמשטרה להיות שותפים להגנה על זכות זו ולחפש את האשמים בקרב הפורעים שהתקיפו את המטיילים, ולא בקרב המטיילים שהותקפן ופעלו מתוך הגנה עצמית", אמר לוינגר.

  • עוד באותו נושא:
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully