וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקיפת האחיות: ביה"ח כרמל יושבת

קובי מנדל

28.1.2011 / 16:49

הנהלת בית החולים כרמל החליטה להשבית את ביה"ח ביום ראשון בבוקר בעקבות תקיפת שתי אחיות במקום הבוקר. אחת האחיות שיחזרה את התקיפה: "פחדתי פחד מוות"

הנהלת בית החולים כרמל החליטה היום (שישי) להשבית את בית החולים ביום ראשון בבוקר עד השעה 10:30 בעקבות תקיפת שתי אחיות מצוות בית החולים מוקדם יותר בידי קרוב משפחה של אחד המטופלים. הבוקר נעצר תושב טירת הכרמל, בן 40, בחשד שתקף שתי אחיות בבית החולים לאחר שהתפרץ ליחידה לטיפול נמרץ לב.

על פי החשד, הגבר דקר את אחת האחיות באמצעות עט בפניה, תקף את האחיות באגרופים תוך שהוא משמיע קללות ואף איים עליהן ברצח. האחיות הופנו לטיפול בחדר מיון. אחת האחיות שהותקפה – ולריה חומצק, סיפרה ממיטת האשפוז כי "השעה היתה 9 בבוקר וישבנו על דלפק האחיות, אני והאחות סווטלנה גבאי, כדי להכין את התרופות לטיפול בחולים. לפתע זיהנו כי קרוב משפחה של אחד החולים נכנס והחל מסתובב במחלקה תוך שהוא מתנדנד כנראה משימוש בסמים או אלכוהול והחל לקלל אותנו ברוסית".

סבטלנה לחצה על לחצן המצוקה והזעיקה את אנשי הביטחון של בית החולים. כששמע המבקר את האחות מדברת עם אנשי הבטחון הוא התעצבן והחל לתקוף באגרופים ובעט שהיה בידו את האחות ולריה. "פחדתי פחד מוות", סיפרה ולריה. "הוא רץ לעברי תוך שהוא צורח שהוא ירצח אותי והחל להכות אותי באגרופים בפנים, הוא לקח עט והחל לדקור אותי בפנים".

"לא נוכל להבליג יותר"

ולריה נפלה מיד כתוצאה מעוצמת התקיפה על רצפת מחלקת הטיפול הנמרץ תוך שהיא בוכה ללא הפסקה. אנשי הביטחון של בית החולים שהגיעו תוך דקות בודדות השתלטו על התוקף, עצרו אותו והזעיקו את המשטרה. "היו לנו לאחרונה מספר לא קטן של אירועי אלימות קטנים בהם טיפלנו והגשנו תלונות במשטרה", אמרה מנהלת בית החולים, ד"ר חן שפירא. "אולם הפעם נראה לנו כי נחצה קו אדום ואנחנו לא נוכל להבליג יותר".

בדיון חירום שנערך בהנהלת בית החולים כרמל הוחלט על השבתה ביום ראשון הקרוב של כל הפעילות בבית חולים יום ובמרפאות החוץ של בית החולים. כמו כן בשעה 10:00 תערך אסיפה של כל העובדים וההנהלה כדי לדון בהתפתחויות בעקבות התקיפה החמורה.

מנהלת הסיעוד של בית החולים כרמל, חיה פקר, שאחראית על כ-750 אחיות בבית החולים, אמרה כי אי אפשר לעבור לסדר היום על תקיפה חמורה כזו. "לנו כמטפלים יש מחויבות לטפל בחולים בצורה הטובה ביותר. באותה מידה גם לציבור יש מחויבות להגן על המטפלים שמטפלים בו בקרובי המשפחה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully