וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: המסמכים מוכיחים שאין פרטנר ישראלי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2011 / 18:19

בעקבות הפירסום באל ג'זירה, לפיו הסכימו הפלסטינים לוותר על חלקים במזרח ירושלים, אמר בכיר בפתח כי "העובדה שישראל לא הייתה מוכנה לקבל ההצעה, מוכיחה שהיא אינה מעוניינת בפשרה"

"אם המסמכים נכונים, וצוות המשא ומתן הפלסטיני אכן הסכים להתגמש וללכת רחוק מאד מבחינת הוויתורים במזרח ירושלים ובסוגיית הפליטים, הרי שהם מוכיחים שאין פרטנר בישראל. העובדה שישראל לא הייתה מוכנה לקבל וויתורים כאלה, מוכיחה שהיא אינה מעוניינת בפשרה, וזה חבל" – כך אמר היום (שני) לוואלה! חדשות, בכיר פתח ושר האסירים לשעבר, אשרף עג'רמי, בהתייחסו למסמכים שפורסמו ברשת אל ג'זירה, ולפיהם הסכימו הפלסטינים לוותר על חלקים רבים במזרח ירושלים.

עג'רמי העריך, כי מי שעומד מאחורי ההדלפה הזו הם אנשים שעבדו בתוך מחלקת המשא ומתן הפלסטינית, בראשה עומד סאיב עריקאת. "אף אחד אחר לא יכול להגיע למסמכים האלה", הסביר, "אנשים רבים עבדו בתוך המחלקה הזו ואחד מהם אולי הדליף את המסמכים לאל ג'זירה". לדבריו, בהנהגה הפלסטינית שוררת "מבוכה רבה" בעקבות הפרסומים: "העובדה שכל כך הרבה מסמכים מתוך משרדו של עריקאת הודלפו היא דבר מביך. גם דרך התנהלות המשא ומתן מביכה אותנו".

לדברי עג'רמי, רשת אל ג'זירה הקטארית מנסה לפגוע כל הזמן ברשות הפלסטינית: "היא כל הזמן מחפשת לפרסם דברים נגד הרשות. הרי זה ידוע שהם תומכים באחים המוסלמים ובחמאס, ומתנגדים לרשות ולרוב המשטרים המתונים בעולם הערבי". עוד הוסיף ואמר כי כל מה שנאמר במסמכים "מדויק, שכן אין חריגה מהעיקרון הכללי, לפיו הרשות רוצה בהסכם שלום על בסיס גבולות 67' עם חילופי שטחים פה ושם, כולל במזרח ירושלים".

עג'רמי אמר עוד, כי על הרשות הפלסטינית לעשות בדק-בית בעקבות פרסום המסמכים: "על ההנהגה הפלסטינית לבדוק איך המסמכים הגיעו ל-'אל-ג'זירה' ואחר כך הם צריכים לבדוק את דרך התנהלות המשא ומתן. אם המסמכים אמיתיים, יש בעיה בניהול המשא ומתן. עלינו ללמוד לקח מהפרסומים. איך אנחנו מוכנים לדבר על ויתורים במזרח ירושלים כשאין בכלל פרטנר ישראלי שמוכן לכך?". הוא העריך עוד כי פרסום המסמכים "לא יפגע בסופו של דבר ברשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully