וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה המנוח של ח"כ בלומנטל הורשע ברשלנות

אריאל נוי

24.1.2011 / 14:00

רופא העיניים, פרופ' מיכאל בלומנטל, שהלך לעולמו לפני כשלוש שנים הורשע ברשלנות רפואית לאחר שמנותחת בלייזר תבעה את המרכז הרפואי שהקים, על שלא פירט מה הסיכונים הכרוכים בניתוח

שלוש שנים וחצי לאחר מותו, הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את פרופ' מיכאל בלומנטל ברשלנות רפואית, ועל המרכז הרפואי "עין טל" אותו ייסד, לפצות מטופלת במיליון שקלים. על פי פסק הדין, התובעת נותחה בשתי עינייה על ידי פרופסור בלומנטל, בעלה המנוח של חברת הכנסת לשעבר נעמי בלומנטל, אשר לא פירט בפניה את הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח ובגין גרימת נזק בניתוח לייזר.

בתום ביצוע הניתוח בעין אחת, המטופלת נתקפה בהלה לאחר שהריחה ניחוח של בשר חרוך. היא ביקשה להפסיק את הניתוח ולדחות את ביצוע הניתוח בעין השנייה. פרופ' בלומנטל סירב לבקשתה והשלים בהצלחה את הניתוח גם בעינה השנייה. אלא שהרשלנות הרפואית, על פי בית המשפט, טמונה עוד בהכנות לניתוח.

השופטת דליה גנות כתבה בפסק הדין כי "נראה כי תדירות החלפת עדשות המשקפיים גדלה עקב הבעיות מהן היא סובלת בעינייה. הנני סבורה שיש מקום לפצותה בגין צורך מוגבר זה". עוד פסקה גנות כי הסכמתה של התובעת לביצוע הניתוח לא הייתה "הסכמה מודעת", וכי הנתבעים התרשלו כאשר מסרו לה מידע חלקי בלבד אשר לא כלל את פירוט סיכוני הניתוח. השופטת פסקה שעליו לשלם מיליון שקלים פיצויים לתובעת בתוספת שכר טרחה עבור עורך הדין שלה, אסף פוזנר ממשרד עוה"ד כהן-וילצ'יק-קמחי.

עו"ד פוזנר מסר לוואלה! חדשות כי "בית המשפט קבע כי לא זו בלבד שלא נמסר מידע מספק למטופלת, אלא שהנאשמים הטעו, הלכה למעשה, את המטופלת בגין הסיכונים בניתוח. אילו אמרו לה את הסיכונים הרלוונטיים, היא לא הייתה עושה את הניתוח כלל ועיקר".

לדברי פוזנר, על אף שהניתוח בוצע באופן ראוי, "חוק זכויות החולה מחייב את הרופא להביא לידיעת החולה את הסיכונים המרכזיים – ומכאן הרשלנות".

פרופ' מיכאל בלומנטל הלך לעולמו, כאמור, לפני למעלה משלוש שנים. במקביל למרכז רפואת העיניים שהקים, בלומנטל היה שותף במכון עין-טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully