וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרשלנות: חלה בשפעת ומת מאירוע בלבו

אריאל נוי

23.1.2011 / 17:43

צעיר בן 19 מג'סר א-זרקא אובחן ע"י רופאים בביה"ח הלל יפה כחולה בשפעת. הוא שוחרר לביתו לאחר שיפור במצבו. שעות לאחר מכן פונה שוב במצב קשה כשהוא סובל מסיבוך בלבו ומת בביה"ח

חשד לרשלנות רפואית: מוחמד ראלד טיירה, צעיר בן 19 שאובחן כחולה שפעת, מת אתמול (שבת) מסיבוך בלבו. טיירה סבל בשבועיים האחרונים משיעול חזק, וביום רביעי האחרון פנה לסניף קופת חולים בכפר ג'סר א-זרקא, בו הוא מתגורר. הוא נבדק על ידי רופא, אובחן כחולה בשפעת וקיבל תרופות לטיפול במחלה. למחרת, לאחר החמרה במצבו, פנה טיירה מיוזמתו למרפאה פרטית בכפר פורדיס, שהפנה אותו מיידית לבית החולים הלל יפה בחדרה. לאחר בדיקות ראשוניות בבית החולים מצבו השתפר ובדעת הרופאים הוחלט לשחרר אותו לביתו.

לדברי משפחתו של הצעיר, לאחר שחרורו לא הצליח טיירה להירדם וסבל משיעול חזק. משפחתו של הצעיר הזמינה לביתם אמבולנס שעם הגעתו החל לבצע בו פעולות החייאה. לאחר כחצי שעה של טיפול מצד אנשי מד"א, הוא פונה בחזרה לבית החולים בחדרה, כשהוא מחוסר הכרה. הפעם, הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ולקראת הצהריים אתמול הועבר להמשך טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ד"ר אשקר ג'לאל, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הלל יפה אמר כי "בביקורו הראשון בבית החולים מצבו של החולה השתפר, ולכן רופאה בכירה החליטה לשחרר אותו לביתו. לעומת זאת, בביקורו השני בבית החולים, גילינו שיש לחולה פגיעה לבבית משמעותית, לבו מוגדל בצורה ניכרת, דבר שעשוי להביא לקריסת איברים. לאחר בדיקת מומחה הוחלט להעבירו לבית החולים בילינסון".

"כשאקום מהאבל אבדוק אם יש כאן רשלנות"

למרבה הצער, זמן קצר לאחר שהועבר לבילינסון, מת הצעיר. "לבית החולים יש את כל הטכנולוגיות בתחום הלב, אך קיבלנו את החולה במצב אנוש", נמסר מבילינסון.

אביו של הצעיר, ראלב, אמר לוואלה! חדשות בכאב כי "יש המון שאלות פתוחות שיש לענות עליהן – מדוע שיחררו את הילד למרות מצבו החומר? כבר בביקור הראשון בבית החולים ראו בבירור כי ישנה בעיה בלב. אני בטוח שאילו היו מחליטים הרופאים להשאיר את מוחמד להשגחה בביקור הראשון, הוא היה ניצל. כשאקום מהאבל אבדוק האם הייתה כאן רשלנות, ומי שימצא אשם יצטרך לשלם את המחיר".

בבית החולים הלל יפה חולקים על דעת המשפחה, ואומרים כי "הצעיר שוחרר על ידי רופאה בכירה שלא ראתה שום סממנים חריגים בלב. מצבו היה קשה מאוד ולכן זה הביא לקריסת מערכות. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully