וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "פרישת ברק לא תקדם המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

18.1.2011 / 10:33

ההנהגה הפלסטינית דוחה את הטענה לפיה פילוג מפלגת העבודה יסייע בתהליך השלום. נביל שעת' לוואלה! חדשות: "אנחנו מאוכזבים מברק אפילו יותר משאנחנו מאוכזבים מנתניהו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההנהגה הפלסטינית דוחה את דברי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הפילוג במפלגת העבודה יסייע לקדם את תהליך השלום, משום שהפלסטינים יבינו שהקואליציה חזקה והיא אינה יכולה ליפול. "למה שמשהו ישתנה?", אמר היום (שלישי) חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', בשיחה עם וואלה! חדשות . "ברק היה בן-בריתו של נתניהו והוא נשאר בן-בריתו. מה שהשתנה הוא שבמקום להיות יו"ר העבודה, הוא עבר למפלגה אחרת".

"נתניהו לא שינה דבר בקואליציה שלו שעשוי לבשר על רצונו לקדם את תהליך השלום", מוסיף שעת'. "הרי הבעיות שלו בנושא קידום המגעים המדיניים לא היו עם ברק ועם מפלגת העבודה, אלא עם ליברמן ועם הימין. אלו אנשים שלא מעוניינים לקדם את השלום והם עדיין חזקים מאד בממשלת ישראל. זו קואליציה שמחזקת את נתניהו ולא את השלום".

"אם נתניהו היה מעוניין לחזק את הקואליציה שלו על מנת שתושג התקדמות בתהליך השלום, הוא היה מצרף את מפלגת קדימה", טוען שעת'. "ברק תמיד היה שם ותמיד יהיה שם, והוא לא ממש עשה דבר למען השלום. כיצד הוא בדיוק שינה את הקו של נתניהו לבנות בהתנחלויות? ברק הוא בן-ברית שלו, והוא צועד איתו דרך ארוכה".

שעת' אמר עוד כי הוא וחבריו בצוות המשא ומתן מרגישים חוסר שביעות רצון משני המנהיגים. "אנו מאד מאוכזבים מברק, אפילו יותר משאנחנו מאוכזבים מנתניהו. לפחות אצל נתניהו אנחנו יודעים שהוא איש ימין ושהוא מחזיק בדעות מסוימות, אבל ברק היה אמור להיות ראש מפלגת העבודה. הוא מאד מאכזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully