וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: תיתכן פריצת דרך במו"מ על שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2011 / 8:31

גורם בכיר בארגון אמר לעיתון "אל-חיאת" כי המתווך הגרמני הציג בביקורו האחרון ברצועה "רעיונות חדשים שעשויים להביא לפריצת דרך איכותית" במו"מ לגיבוש עסקת חילופין עם ישראל

"המתווך הגרמני גרהארד קונארד שביקר באחרונה ברצועת עזה, הציג מספר רעיונות חדשים שעשויים להביא לפריצת דרך איכותית במשא ומתן בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט". כך אמר הבוקר (שלישי) בכיר בחמאס לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. הבכיר סירב לפרט את תוכן הרעיונות של המתווך, אך הבהיר כי ארגונו "יבחן בחיוב את הרעיונות הללו ואת מאמצי התיווך".

הבכיר העריך עוד כי המתווך ישוב בקרוב לעזה עם תשובות לשאלות שחמאס ביקש ממנו להשיב עליהן. "אנחנו ממתינים לתוצאות מגעיו של המתווך הגרמני", הוא אמר. לדבריו, עסקת שליט כבר הייתה על סף חתימה אלא ש"הנסיגה הישראלית הבלתי-צפויה, שאירעה ברגע האחרון, סיכלה את המאמצים לגיבוש עסקה". הבכיר האשים את ישראל בנקיטת סחבת במגעים לגיבוש עסקה והבהיר כי ארגונו מעוניין לדון ברצינות בנושא העסקה.

נעם שליט, אביו של גלעד שליט התייחס אמש לדיווחים לפיהם המתווך הגרמני ביקר ברצועת עזה כדי לקדם עסקת חילופין במסגרתה ישוחרר בנו. לדבריו, "היום המדינה כולה עסוקה בעניינים של מפלגת העבודה, אבל אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, אף שאהוד ברק הוא שר הביטחון והאחראי על שלום החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully