וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי הנספים בכרמל הפגינו: "להקים ועדת חקירה"

אופק עיני

13.1.2011 / 11:09

משפחותיהם של שישה מהרוגי האסון בכרמל הפגינו מול טקס סיום קורס הצוערים בו היו אמורים להשתתף יקיריהם. "מפה הם יצאו למשימה ולא שבו", סיפר בן משפחה. "ועדת חקירה תספר את האמת"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שש משפחות שכולות של נספי אסון הכרמל הפגינו הבוקר (חמישי) מול בית הספר לקציני שב"ס אילון שברמלה בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות האסון. המשפחות החליטו להפגין ביום בו מסתיים קורס הקצינים בו השתתפו הצוערים שנהרגו. כלא איילון נבחר כיוון שממנו יצאו הצוערים לפנות את כלא דמון, ובו יתקיים טקס סיום הקורס.

נתן צידקי, חמו של ירון ברמי שנהרג באסון, סיפר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מפגינים למען ועדת חקירה ממלכתית שתספר לנו את האמת. הקמנו מטה מאבק שיפעל למען המטרה הזו, ואנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית". צידקי סיפר כי "התכנסנו דווקא פה, כי מפה הם יצאו למשימה ולא שבו. מכאן הם יצאו לפנות את כלא דמון ולא חזרו. התחלנו מפה את המאבק ואנחנו נמשיך אותו. היום הם היו צריכים לסיים את קורס הקצינים, אבל הם לא חזרו".

"אנחנו שש משפחות, אבל קיבלנו תמיכה רחבה מעוד משפחות אחרות שלא יכלו להגיע לכאן", הבהיר צידקי. הוא גם התייחס למחאתו של דני רוזן, בן זוגה של מפקדת משטרת חיפה, תנ"צ אהובה תומר שנהרגה באסון, נגד שר הפנים אלי ישי: "אנחנו לא אנשים פוליטיים. דני רוזן הולך בקו אחר ואנחנו בקו אחר. דני רוזן דורש לפטר את אלי ישי ולא בעד ועדת חקירה ממלכתית, אנחנו בעד ועדת חקירה ולא מעוניינים בראשו של ישי. אין לנו עניין עם רוזן, אבל אני מכבד אותו".

צידקי הבהיר כי מאבק המשפחות רק מתחיל עם ההפגנה, וכי הוא יימשך במהלך השבועות הקרובים. "אנחנו נתכנס בשבוע הבא ונחליט על צעדים אחרים", אמר. "כל שבוע נתכנס ונחליט על צעד אחר עד אשר תוקם ועדת חקירה".

"רק התחלת המחאה"

שמעון אמויאל, אביה של ענבל אמויאל שנהרגה באסון, לא הגיע להפגנה, אבל סיפר לוואלה! חדשות על תחושותיו. "המפגינים מול הטקס רוצים ועדה חקירה על השב"ס. אני לא מסכים איתם. אני רוצה שוועדת חקירה תחקור את כל הכשל הממשלתי של הכיבוי וההצלה, כל מי שצריך לתת את הדין, שייתן את הדין. אני לא מכוון לגורם ספציפי".

"חברי כנסת ושרים לא מתייחסים אלינו. אנחנו פיונים קטנים", אמר אמויאל. "אני מכונאי קטן מדימונה והרסו לי את המשפחה. מי אני מול אלי ישי שקיבל ברכה מהרב עובדיה? הם הרסו לי משפחה אבל להם ביבי נותן גיבוי".

"אני טעיתי בדבר אחד", הבהיר האב השכול, "אילו ידעתי שזה מצב כיבוי האש, לא הייתי שולח את הבת שלי לכוחות הביטחון. תנו לי מישהו שיגיד 'אני אחראי'. כולם יצאו נקיים. אנחנו עם מיוחד? אולי כי כולם לא אשמים בכלום אף פעם".

אמויאל סיפר על הרגשתו ביום בו בתו אמורה הייתה לסיים את הקורס ואמר כי "ביום של טקס הסיום של קורס הקצינים אני מרגיש קצת מעורב. אלו שממשיכים את הדרך, החברים של ענבל לקורס, אני מאחל להם בהצלחה ושימשיכו לתרום למדינה. אנחנו לא חלק מהטקס. לי אין מה להיות בטקס. אני מחוץ למשחק. הכאב אותו כאב. אני עכשיו בעבודה שלי בדימונה, מסתגר. מנסה להתעסק במשהו. מה שקרה לנו זה קטסטרופה איומה. אנחנו התרסקנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully