וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התחייב: חוק הגיור יעוכב בעוד חצי שנה

10.1.2011 / 16:09

רה"מ והסוכנות היהודית האריכו בחצי שנה את ההסכם על פיו חוק הגיור לא יקודם. זאת, למרות שלפני חצי שנה, כשנחתם ההסכם, סיכמו הצדדים לגבש במהלך התקופה הסכמות לצורך השלמת החקיקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התחייב להשהות כל מהלך לשינוי החקיקה בתחום הגיור בחצי השנה הקרובה, כך נמסר היום (שני) מלשכתו. זאת, בעקבות סיכום שהשיג מזכיר הממשלה, צבי האוזר, עם יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. השניים סיכמו להאריך את ההסכמות לפיהן התנועה ליהדות מתקדמת והתנועה המסורתית בישראל מתחייבות להימנע מפנייה לבג"ץ כדי לקדם הליכים משפטיים בתחום הגיור. בתוך כך, ישראל ביתנו החליטה לדחות בחודשיים את הדיון בממשלה על חוק ברית הזוגיות שאמור היה לעלות לדיון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

בחודש יולי בשנה שעברה הורה נתניהו לדחות את ההצבעה על חוק הגיור בחצי שנה, בעקבות סיכום דומה. אז הוסכם כי במהלך התקופה, שכבר חלפה, יוקם צוות בראשות יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ובו יטלו חלק נציגי התנועות ונציגי הממשלה לצורך גיבוש הסכמות שיאפשרו את השלמת חקיקת חוק הגיור. ראש הממשלה אמר אז כי "השינוי בחוקי הגיור בישראל צריך להיעשות בהסכמה רחבה בשל הצורך למנוע פילוג בעם היהודי. האחדות היא אינטרס לאומי ראשון במעלה של מדינת ישראל ושל העם היהודי ואני מתכוון לשמור על עיקרון זה בנחישות".

הצעת חוק הגיור שיזם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), קובעת כי הרבנות הראשית האורתודוקסית תהפוך לגוף הבלעדי שבסמכותו לאשר גיורים בישראל. מדובר בצעד העשוי לשלול את ההכרה בגיורים שאינם אורתודוקסים המבוצעים בחו"ל. כמו כן, במהלך הנגשת תהליכי הגיור לציבור, יוכלו גם רבני הערים לבצע גיורים, דבר שעד כה הופקד בידי בתי דין מיוחדים לגיור.

ההצעה גרמה להחרפה במתיחות ביחסים בין שר החוץ אביגדור ליברמן לראש הממשלה אשר הודיע הוא מתנגד אליה. לפני כחצי שנה אמר נתניהו בישיבת הממשלה כי יתנגד לחקיקת הגיור המוצעת שלדבריו, יכולה ליצור קרע בעם היהודי. "ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק אך אם לא תוסר אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה להתנגד להצעה", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully