וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שלישית השבוע: צה"ל תקף מטרות בעזה

בתגובה לירי הקסאם על ישובי עוטף עזה, תקף צה"ל מוקד פעילות טרור ומנהרת הברחות ברצועת עזה. מוקדם יותר העריך גורם צבאי כי אין הסלמה בדרום והחמאס רק "משחרר לחץ"

לאחר שגורמים בצה"ל אמרו כי אין הסלמה בדרום, צה"ל תקף הלילה (שישי) בשטח החמאס, בפעם השלישית השבוע. מטוסי חיל האוויר תקפו שתי מטרות ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו "מוקד פעילות טרור" בצפון רצועת עזה ומנהרת טרור בדרום הרצועה. עוד הוסיפו כי המנהרה נועדה לחדירת מחבלים לישראל ולביצוע פיגועים כנגד אזרחים וחיילי צה"ל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. הצבא הדגיש כי לא יסבול כל ניסיון לפגוע באזרחי המדינה וכי הם רואים בחמאס כאחראי הבלעדי לנעשה ברצועה.

מצה"ל נמסר כי התקיפה באה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח ישראל. רקטת קסאם נורתה בלילה שבין יום רביעי לחמישי לעבר שטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא מגרם נזק. מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בעזה גם ביום רביעי, אז הותקפו מטרה במרכז הרצועה ומנהרה בדרומה, וכן ביום ראשון, אז תקפו כלי הטיס מטרת טרור בצפון הרצועה ואתר לייצור אמצעי לחימה במרכזה. כלי תקשורת של חמאס דיווחו כי כתוצאה מתקיפה ביום ראשון נפצעו שני פלסטינים. גם ההתקפות הקודמות בוצעו, לדברי צה"ל, כתגובה לירי לעבר שטח ישראל.

עם זאת, גורמים בצה"ל אמרו מוקדם יותר כי על אף האירועים האחרונים באזור, אין הסלמה בדרום, וכי הירי מבוצע על ידי ארגונים קטנים. בצה"ל מוטרדים מהמשך מהמתיחות בגבול רצועת עזה, על רקע אירוע הירי ביום רביעי, בו נפתחה אש לעבר שני פלסטינים ולאחר ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל.

הארגונים ברצועה והתושבים מפעילים לחץ מסיבי בשטח בדרישה לשוב לפעילות נגד ישראל וצה"ל, לחץ שהתגבר בציון שנתיים לעופרת יצוקה. בין היתר, נובע הלחץ מכך שתושבי הרצועה לא רואים שינוי של ממש במצבם הכלכלי. בישראל מייחסים זאת גם לכך שהציבור ברצועה רואה שחמאס לא מצליח להביא תוצאות בנושא שחרור האסירים, וארגונים אחרים זועמים על כך שחמאס זנח את דרך ההתנגדות.

כל אלה מביאים את חמאס, לדברי גורמים במערכת הביטחון, לבחון את סף הסבלנות של ישראל בדמות פעולות כנגד צה"ל, כשרובן המכריע מתבצע על ידי ארגונים אחרים. אותם "אירועים נקודתיים" נתפסים בצה"ל לא כהסלמה, אלא כשחרור רסן של ארגונים הדורשים מחמאס לחזור לפעילות, ומאותתים לו שזה הכיוון הרצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully