וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאובמה: ישראל שגתה, שחרר את פולארד

4.1.2011 / 20:01

רה"מ שיגר מכתב לנשיא ארה"ב, ובו דרישה לשחרר מהכלא את ג'ונתן פולארד, שכלוא זה 25 שנה בגין ריגול למען ישראל. הבית הלבן: נבחן את הבקשה

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו בקשה לשחרר מהכלא את ג'ונתן פולארד, שמוחזק במאסר בגין ריגול למען ישראל.

"כבוד הנשיא, בשם העם בישראל, אני פונה אליך בבקשת חנינה עבור יונתן פולארד", הקריא ראש הממשלה את המכתב מעל בימת הכנסת, "בזמן מעצרו פעל יונתן כסוכן של ממשלת ישראל, אף על פי שישראל בשום אופן לא כיוונה את מאמציה המודיעיניים נגד ארה"ב, היא פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל לחלוטין. הן מר פולארד והן ממשלות ישראל הביעו פעמים רבות חרטה על פעולות אלה, וישראל תמשיך לדבוק בהתחייבותה שמעשים כאלה לא יישנו לעולם.

"כפי שאתה יודע, אדוני הנשיא, העליתי את עניין שחרורו של יונתן פולארד פעמים רבות בדיוניי עם ממשלך ועם ממשלים קודמים", המשיך נתניהו, "שורה של ראשי ממשלה ונשיאים ישראלים ביקשו אף הם מקודמיך חנינה עבור מר פולארד. לאור העובדה שיונתן פולארד נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור שבקשת חנינה חדשה היא בהחלט ראויה. אני יודע שפקידים אמריקנים בכירים לשעבר הבקיאים בנושא שותפים להשקפה זו, כמו גם חברי קונגרס רבים.

"למיטב הבנתנו, יונתן פולארד ריצה עונש ארוך יותר מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות ואף יותר מתקופת המאסר שדרשה התביעה במסגרת הסדר הטיעון שלו", המשיך נתניהו, "יונתן שילם מחיר כבד על פעולותיו, ומצבו הבריאותי התדרדר משמעותית, אני יודע שארה"ב היא מדינה המושתתת על הגינות, צדק ורחמים. מכל הטעמים הללו, אני מבקש במלוא ההערכה כלפיך שתשקול בחיוב בקשת חנינה זו. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך".

ההחלטה לפנות לאובמה באופן רשמי התקבלה לפני כשבועיים, בעקבות בקשה של אסתר פולארד, רעייתו של המרגל. בנוסף, נתניהו קיים שיחות ומגעים בנושא עם בכירים בממשל האמריקאי במהלך החודשים האחרונים. עם זאת, דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר אז כי "אין סימנים המעידים על כוונה לשקול את שחרור פולארד". לדבריו, "למיטב ידיעתי, הנשיא אינו שוקל מהלך כזה".

דובר הבית הלבן אישר הערב כי התקבל מכתב מראש הממשלהנתניהו לנשיא אובמה, ובו בקשה להעניק חנינה למרגל ג'ונתן פולארד. הדובר טומי ויטור מסר בתגובה לבקשה, כי הממשל האמריקאי "יבחן אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully