וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב של 63 ח"כים: אושר התקציב הדו שנתי

פנחס וולף

30.12.2010 / 0:05

ברוב גדול אישרה הכנסת את תקציב המדינה לשנים 2011-2012. רה"מ: "מדובר בתקציב טוב ואחראי". קדימה: "התקציב שאושר לא מייצג את המדינה וצרכיה"

הכנסת אישרה אמש (רביעי) את חוק התקציב לשנים 2011-2012 ברוב של 63 תומכים מול 33 מתנגדים. התקציב לשנת 2011 יעמוד על 348 מיליארד שקלים, והתקציב ל-2012 יעמוד על 365 מיליארד שקלים.

עם תום ההצבעות הערב מסתיים מרתון דיונים של שלושה ימים במליאת הכנסת, אותו הובילה האופוזיציה בראשות קדימה. הדיונים התחילו כבר בקיץ, בעת אישור התקציב בממשלה, ולאחר מכן, במשך כחודשיים נערכו דיונים מרתוניים על התקציב בהשתתפות מרבית ועדות הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על אישור התקציב וציין, כי "מדובר בתקציב טוב ואחראי - כלכלי וחברתי כאחד - שימשיך להצעיד את כלכלת ישראל בדרך הנכונה. המדיניות הכלכלית שהנהגתי, עם שר האוצר יובל שטייניץ, אכן באה לידי ביטוי בצמיחה יוצאת דופן של 4.5%, מן הגבוהות במערב, וביצירת 100,000 מקומות עבודה, בשעה שרוב הכלכלות מקרטעות. ביום שבואנו מתבשרים על לוויתן גז ענק, זה יום לאופטימיות גדולה לשנה הבאה".

"סחטנות כלכלית"

נתניהו המשיך ואמר, כי "התקציב טוב לבעלי הכנסה נמוכה, שבמקום לשלם מס, יקבלו באמצעות מס הכנסה שלילי, כסף כתמריץ לעבודה. התקציב טוב לחינוך, כי הוא מוסיף שני מיליארד שקלים להשכלה הגבוהה ולבתי הספר בפריפריה. התקציב טוב לנשים, כי הוא מוסיף 700 מיליון שקלים לסבסוד מעונות יום. הוא טוב לקשישים, כי הוא מגדיל את קצבאות הזקנה בלמעלה ממיליארד שקלים. הוא טוב לנגב והגליל, כי הוא מקדם רשת של מסילות וכבישים שיצמצמו את זמן הנסיעה למרכז הארץ. בניגוד לטענות שהושמעו לאחרונה, התקציב מקטין את סך נטל המס, ומגדיל את ההכנסה הפנויה של כל העובדים בכל רמות ההכנסה".

מפלגת קדימה מסרה בתגובה, כי "תקציב המדינה שעבר חשף את הרכבה האמיתי של ממשלת ישראל. לראש ממשלת ישראל קוראים אלי ישי, למשנה לראש הממשלה קוראים איווט ליברמן ולממלא המקום קוראים יעקב ליצמן. נתניהו הוא לא ראש ממשלת ישראל אלא צל של אדם שמחלק כספים כדי לשמור על כסאו".

עוד נמסר, כי "התקציב שאושר לא מייצג את המדינה וצרכיה אלא את הממשלה ותנאיה. אזרחי ישראל צפו בימים האחרונים במופע מביש ומבזה של סחטנות כלכלית והיעדר מנהיגות שלא היה בה מעולם ודווקא מכירת החיסול הקולקטיבית באישור התקציב הוכיחה - זה נגמר, הממשלה הזו בסוף דרכה".

תקציב סוציאליסטי?

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח?כ יואל חסון (קדימה), אמר כי "היום עבר תקציב המדינה של הממשלה הצינית ביותר בתולדות המדינה. אין בתקציב הזה מימון להתמודדות במצבי חירום לא לכבאות והצלה ולא להתמודדות עם רעידות אדמה. אין כאן בשורה יש כאן בעיקר תקציב שמטרתו היא לשמר את שלטון נתניהו. רה?מ קנה חברי כנסת, שידל ופיטם והכול בכספי ציבור".

חסון אף תקף את ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) ואמר כי "לא ניתן להתעלם מהתנהגותה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שבחודשים האחרונים מול כל במה וכותרת עיתון נלחמה נגד התקציב ודווקא ביום ההצבעה נעלמה. לא תמכה ולא התנגדה ואף קראה לתקציב הזה 'תקציב סוציאליסטי'. אפילו רה?מ לא ידע שהוא מעביר תקציב סוציאליסטי. יש בהתנהגותה גיחוך, פופוליזם, חוסר עקביות ובעיקר זלזול בציבור".

מהליכוד נמסר בתגובה, כי "הכנסת העבירה היום תקציב מחולל צמיחה ותעסוקה, צמצום פערים בחברה, בחינוך ובחיזוק הפריפריה. טענות קדימה שהושמעו במהלך היום, המוכתבות על ידי יועצי התקשורת שלהם, הופרכו ונבעו מתסכול של חברי קדימה שיודעים שמדובר בתקציב טוב לכלכה הישראלית ולציבור בישראל. קדימה השאירה את המדינה במצב קשה מכל הבחינות וממשלת הליכוד ממשיכה לתקן את הנזקים שקדימה השאירה. גם הציבור מבין את זה, ולכן הוא ישאיר את קדימה עוד הרבה זמן באופוזיציה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "התקציב וחוק ההסדרים הם טובים ומאוזנים. החוקים שנכנסו לוועדהף יצאו ממנה אחרת לחלוטין. הוצאנו גזירותצ וביצענו שינויים מרחיקי לכת נוספים, לטובת כלל הציבור במדינה".

(עדכון ראשון: 29.12.2010, 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully