וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דחיית הפינוי: היועמ"ש ידון בבית יהונתן

26.12.2010 / 20:33

לאחר שראש עיריית י-ם החליט לדחות את פינוי הבית שבמחלוקת, הודיע וינשטיין כי יכנס דיון בנושא. ההודעה באה בעקבות חוות דעת של היועמ"ש לעיריית י-ם, לפיה אין לעירייה סמכות לעכב הפינוי

בעקבות החלטתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לדחות את פינוי בית יהונתן שבשכונת סילוואן, הודיע הערב (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי הוא מתכוון לכנס עוד השבוע דיון בנושא.

מוקדם יותר הערב שלח היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, חוות דעת ליועץ המשפטי לממשלה ולראש עיריית ירושלים. בחוות הדעת נטען כי ההחלטה לדחות את איטום בית יהונתן במסגרת הסדר בין העירייה לבין עמותת "עטרת כהנים" ונאמני ההקדש של בית אבו נאב אינו חוקי, והעירייה תתקשה להגן על ההחלטה בבג"ץ. חוות הדעת גובשה לאחר שהעירייה הסכימה לדחות את איטום בית יהונתן כפי שקבעו שורה של ערכאות משפטיות, וזאת בשל הסכמת "עטרת כהנים" שלא להתעקש על ביצעו צו הפינוי לדייריו של בית הכנסת הסמוך.

חוות הדעת של חביליו נשלחה לראש העירייה ניר ברקת, למנכ"ל העירייה יאיר מעיין, ולמפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו, עם העתקים ליועץ המשפט וינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור. לפי חוות הדעת, למעלה מ-14 הליכים משפטיים בערכאות שונות הסתיימו בדחיית כל הבקשות לעיכוב ביצוע צו האטימה.

עוד כתב חביליו כי לפי המידע שבידיו, בשבועות האחרונים נערכה המשטרה והעירייה לביצוע הצו, וגויסו קרוב ל-2,000 שוטרים. "לפני כחצי שעה נדהמתי כאשר התקשר אלי הממונה על הפיקוח על הבנייה ומסר לי כי מנכ"ל העירייה התקשר אליו ומסר לו כי ראש העיר הורה שלא לבצע את הצו, וזאת בשל כך שעמותת 'עטרת כהנים' ו/או גורמים אחרים הסירו את בקשתם לבצע צו פינוי אזרחי למבנה סמוך המוחזק בדידי ערבים", כותב חביליו

לדבריו, אין כל קשר בין שני הליכי הפינוי ואין לשום גורם בעירייה סמכות לעכב את החלטת בית המשפט. "לאור האמור, נדרשים ראש העיר ומנכ"ל העירייה שלא להתערב בנושא וכל יתר הגורמים הרלוונטיים נדרשים לפעול לביצוע הצו", קובע עו"ד חביליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully