וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

אשר שכטר

21.12.2010 / 23:25

לאור נתוני מכירות קמעוניות שעלו על תחזיות הכלכלנים, נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים. הדאו ג'ונס עלה ב-0.5% ואילו הנאסד"ק טיפס ב-0.7%

המסחר בוול סטריט נחתם היום בעליות שערים, לאחר נתוני מכירות קמעוניות שעלו על תחזיות הכלכלנים ותוצאות חיוביות מצד חברות כמו קרניבל קרוז, שהובילו את מדד S&P 500 למחוק את הירידות שרשם מאז 2008 ולעלות לרמתו הגבוהה ביותר מאז קריסת ליהמן ברדס.

מדד דאו ג'ונס עלה היום ב-0.5% לרמה של 11,533.16 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-0.6% ל-1,254.61 נקודות - בכך מחק המדד את הירידות שרשם מאז קרס ליהמן ברדרס וחזר לרמה בה היה לפני ההסלמה במשבר הפיננסי העולמי. מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% ל-2,667.61 נקודות.

בשוק האג"ח הממשלתיות, נרשמו עליות: התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה ב-0.02% ל-3.33%.

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב לא צפויים להתפרסם נתונים ביומיים הקרובים, אולם איגוד מרכזי הקניות הבינלאומי (ICSC) וגולדמן סאקס דיווחו היום כי המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו בשבוע שעבר ב-4.2%, לעומת השבוע המקביל ב-2009. משרד המסחר האמריקאי צפוי לפרסם ביום רביעי נתונים סופיים של התוצר המקומי הגולמי (GDP) ברבעון השלישי, ואיגוד סוכני הנדל"ן (NAR) יפרסם את מכירות בתים קיימים בנובמבר. ביום חמישי יפרסם משרד המסחר האמריקאי את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לנובמבר ואת נתוני ההוצאה הפרטית וההכנסה האישית לאותו חודש. ביום שישי לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג המולד.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מסרה היום כי היא שוקלת הורדה אפשרית של דירוג האשראי של פורטוגל, סימן נוסף להתחזקות החששות מהתפשטות משבר החוב בגוש היורו. ממודי'ס נמסר כי היא עלולה להוריד את הדירוג של פורטוגל, שהוא כיום A1, ברמה אחת או שתיים, וזאת בשל חששות בנוגע ליכולתה של פורטוגל לגייס הון בשווקים, אי הודאות לגבי צמיחת הכלכלה עקב תוכניות הצנע, והשפעת תמיכתה של הממשלה במערכת הבנקאית על היקף החובות.

מניית קרניבל (סימול CLL), ענקית שיט התענוגות שבשליטת משפחת אריסון, עולה כעת לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 29% ברווחיה ברבעון הרביעי של 2010. תוצאותיה של החברה, שדיווחה על רווח רבעוני של 248 מיליון דולר, או 31 סנט למניה, עלו על תחזיות האנליסטים. הכנסותיה של קרניבל, שהעלתה גם את תחזית הרווח השנתית שלה, עלו ב-6.6% ל-3.5 מיליארד דולר.

ענקית המדיה ניוז קורפ (0.0% , 9.08) של רופרט מרדוק קיבלה אישור מרשות ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית להשתלטות על חברת הלוויין הבריטית בריטיש סקיי ברודקסטינג (BskyB), לאחר שהרגולטורים לא מצאו בעסקה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים באירופה. הנציבות האירופית קבעה כי העסקה, במסגרתה תרכוש ניוז קורפ 61% מ-BskyB שעדיין לא בבעלותה תמורת 7.8 מיליארד ליש"ט "אינה מהווה איום על התחרותיות".

בגזרת המניות הישראליות, טבע (0.22% , 51.1) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Auspex האמריקאית לצורך פיתוח תרופה שמבוססת על הטכנולוגיה של החברה האמריקאית. פרטי העסקה לא נמסרו.

מג’יק (4.69% , 7.14) נסחרת בעליות לאחר שאיבדה אתמול 10% מערכה במסחר. זאת, בעקבות הודעתה כי גייסה 21 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים זרים במחיר של 6.5 דולרים למניה - נמוך בכ-10% ממחיר הסגירה שלה ביום שישי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully