וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול בהלם: חולי סרטן על חפיסות הסיגריות

11.9.2003 / 13:38

האיחוד האירופי מחריף המאבק במעשנים: החל מהשנה הבאה יודפסו על גב החפיסות צילומים מזעזעים של גוססים וריאות מפוחמות. הקמפיין קצר הצלחה בקנדה

האיחוד האירופי החליט להגביר את המודעות לנזקי העישון, ומצא דרך מקורית אך שנויה במחלוקת לזעזע את ציבור חובבי הסיגריות. החל מחודש אוקטובר 2004 יודפסו על חפיסות הסיגריות באירופה צילומים של אנשים גוססים מסרטן, וצילומי תקריב של ריאות מפוחמות.

בסוכנות איי.פי דווח, כי לפני שיפורסמו, "ינוסו" התמונות ב-15 מדינות האיחוד, כדי לבחון את השפעתן על הציבור. הצילומים שיאושרו יוכנסו לארכיון הצילומים של האיחוד, וכל ממשלה תוכל לבחור ממנו את אלו המתאימות לה.

בכך, צועדת אירופה בעקבות קנדה וברזיל, שהחליטו באחרונה לחייב את יצרני הטבק לפרסם תמונות של ילדים עם נזק מוחי כתוצאה מעישון על גבי החפיסות. התמונות יכסו כ-40% מגב החפיסה. לצידן יפורסם גם מספר טלפון או כתובת אתר אינטרנט בו מעשנים יכולים לקבל עצות על דרכים להפסיק את העישון.

חבר ועדת הבריאות של האיחוד, דיויד ביירן, אמר כי הצעד הוא חלק ממאמץ מוגבר להביא להפחתה במספר המעשנים. לדבריו, "הניסיון מלמד כי במדינות בהן פורסמו תמונות על גבי החפיסות - היתה לדבר השפעה על ציבור המעשנים". סקר שנערך בקנדה, הראה כי 44% מהמעשנים שצפו באזהרות אמרו כי הן הניעו אותם להפסיק לעשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully