וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הזיהום הגבוה ביותר - בבתי החולים בחיפה

קובי מנדל

3.7.2012 / 17:29

הדו"ח בדק את שיעורי ההידבקות בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה בכל הארץ והציגם לפי אזורים, ללא שמות בתי החולים. חיפה בראש הרשימה, בתחתית - הצפון. בני ציון: "הדו"ח לא עדכני"

לאחר שעד כה נמנע משרד הבריאות מלפרסם את ממצאי בדיקות הזיהום בבתי החולים ברחבי הארץ, פורסם דו"ח של היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות, המציג סיכום של מקרים שבהם נמצאו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, מסוג CRE, בבתי החולים השונים. בעקבות זאת, קיימה היום (שלישי) ועדת הבריאות של הכנסת דיון מיוחד, ובו הוצג הדו"ח, ממנו עולה באופן ברור רמת זיהום גבוהה במיוחד בבתי החולים בחיפה.

על פי נתוני הדו"ח, המתייחס למספר מקרי ההידבקות בחיידק העמיד בשנים 2009-2011 לפי אזורים כלליים, אך אינו חושף את שמות בתי החולים הספציפיים, נמצא כי באזור חיפה, הכולל את בתי החולים רמב"ם, בני ציון וכרמל, קיים שיעור ההידבקות הגבוה ביותר. הבאים בתור מבחינת רמת הזיהום הם אזור ירושלים, הכולל את בתי החולים הדסה עין כרם, שערי צדק, הדסה הר הצופים וביקור חולים, בעיקר בשנת 2011, ואזור הדרום, הכולל את סורוקה, ברזילי ויוספטל.

האזורים בהם נמצאה רמת הזיהום בחיידק ה-CRE הנמוכה ביותר הם אזור הצפון, הכולל את בתי החולים העמק, זיו, פוריה, נצרת איטלקי, נצרת סקוטי, ונהריה, כמו גם אזור המרכז, הכולל את איכילוב, שיבא, בילינסון, אסף הרופא, מאיר, וולפסון, קפלן, הלל יפה, לניאדו, השרון, מעייני הישועה ושניידר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך דו"ח משרד הבריאות/מערכת וואלה, צילום מסך

יוזם הדיון, ח"כ יואל חסון (קדימה) הסביר כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסתייג מפרסום הדו"ח כי הוא עשוי, לטענתו, לבלבל ואינו נהיר לציבור. "האם אין אפשרות מצד משרד הבריאות להפוך אותו לנהיר יותר?", שאל ח"כ חסון. "מעניין לדעת איך מפקח משרד הבריאות על מניעת זיהומים בבתי החולים".

במהלך הדיון, ציינה מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ רחל אדטו (קדימה), כי הסיבה העיקרית לזיהומים בבתי החולים היא היעדר משאבים ותשתיות ראויות. "לא ייתכן שחולים בטיפול נמרץ, שהיא מחלקה מזוהמת ביותר, שוכבים אחד ליד השני כשרק וילון דק מפריד ביניהם", הדגישה ח"כ אדטו. "חולים רבים מגיעים לבתי החולים כשהם נושאים זיהומים מהקהילה ומבתי אבות. יחד עם זאת, עומדת מנגד זכות הציבור לדעת על רמת הזיהום בבית חולים בו הוא עומד להתאשפז או לקבל טיפול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רמב"ם: משקיעים משאבים רבים להקטנת הסיכון להדבקה

בתגובה לדו"ח, מבית החולים רמב"ם נמסר: "כל מערכת הבריאות הישראלית, ובעיקר בתי החולים, מתמודדים עם תופעת החיידקים העמידים מסוגים שונים. התופעה קיימת מזה מספר שנים, ולצערנו עוד עתידה ללוות אותנו בעתיד ומחייבת אותנו להתמודדות יעילה. חיידק הקלאבסיילה (CRE) המדווח בדו"ח הוא אחד מהחיידקים העמידים. רמב"ם מדווח באופן שיטתי, מלא ושקוף למשרד הבריאות על היקף הזיהומים של החיידק והנתונים המוצגים בדו"ח מבוססים על הדיווחים העצמיים השיטתיים של רמב"ם".

"אזור חיפה אכן סובל משכיחות גבוהה יותר של חיידקים עמידים, והסיבה לכך עדיין לא הובררה. ייתכן שיש קשר למספר גדול במיוחד של מוסדות סיעודיים לחולים כרוניים באזור חיפה, אך הדבר דורש מחקר מעמיק. רמב"ם משקיע משאבים רבים בניסיון להקטין את הסיכון להדבקה מחולה לחולה: אנו משתדלים לבודד חולים שהנם נשאים ולהקצות להם במידת האפשר צוות ייעודי לטיפול".

מבית החולים בני ציון נמסר: "מדובר בדו"ח לא עדכני. הדו"ח המוכר לנו שונה בתכלית השינוי ממה שפורסם, ונבקש ממשרד הבריאות להוציא הודעה בהתאם. אנו יכולים להתגאות בדו"ח העדכני והרלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully