וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון יהודי בארה"ב מציג: קייטנת חרם על ישראל

יהושע בריינר

28.7.2013 / 20:05

הארגון "קול יהודי לשלום" מציע לסטודנטים "חמישה ימים אינטנסיביים למארגני פעולות החרמה". בין השאר כוללת התכנית תכנון קמפיינים בקמפוסים. הארגון: "החרם לא אנטישמי"

מי עומד מאחורי "מחנה קיץ למנהיגי חרמות נגד ישראל"? ארגון יהודי בארצות הברית פתח בימים אלה מחנה קיץ מיוחד לצורך הכשרת "דור העתיד" של מובילי החרמות נגד ישראל באוניברסיטאות בארצות הברית. ארגון "קול יהודי לשלום" (Jewish Voice for Peace) מציע לסטודנטים הפעילים בתנועת ה-BDS, הדוגלת בהחרמת מוצרים ומוסדות אקדמיים ישראליים, מחנה קיץ לצורך הכשרת פעילותם לסמסטרים הקרובים.

מחנה הקיץ שהחל הבוקר (ראשון) בניו יורק מציע "חמישה ימים אינטנסיביים עבור מארגני פעולות החרמה נגד ישראל עבור אלה שכבר החלו בקמפיין או אלה המתכוונים להתחיל בו בשנה הקרובה". תכנית ההכשרה כוללת, על פי מארגניה, פיתוח ותכנון קמפיין נגד ישראל בקמפוס, היסטוריה של החרמות נגד ישראל, בניית קשרים עם פעילי BDS נוספים ובניית אסטרטגיה לפעילות הסטודנטים. מארגני המחנה גם מבטיחים "כיף באווירת מחנה קיץ".

"מאמצים אנטי-ישראליים בתוך הקמפוסים"

בישראל מתקשים להתמודד עם תנועת החרם בקמפוסים בארצות הברית, הממשיכה לצבור תאוצה מדי שנה. בין השאר מצליחים מארגני התנועה לארגן הפגנות תמיכה בפלסטינים ובמקביל לוחצים על סטודנטים שלא לצרוך סחורה ישראלית בשל מדיניות ישראל נגד הפלסטינים. כך למשל מארגנים אנשי התנועה פעילות נגד הופעתם של אנשי אקדמיה ישראלים במוסדות בארצות הברית, לצד פעילויות מחאה במהלך הרצאות של בכירים מישראל.

במכון המחקר NGO Monitor עוקבים בדאגה אחר פעילות הארגון, שלדבריהם מעוניין לפלג את הקהילה היהודית, ומגדירים את מחנה הקיץ שנערך כעת "פסטיבל של שנאה". "במהלך השנה האקדמית האחרונה העלו פעילי BDS בארצות הברית הצעות רבות שהביאו לקיטוב בין גופי הסטודנטים בקמפוסים השונים וגרמו למתחים מיותרים בין הסטודנטים", אומר יצחק סנטיס, מנהל התכניות במכון. "הארגון ממשיך במאמצים אנטי-ישראליים בתוך הקמפוסים בקמפיינים למשיכת השקעות נגד תאגידים העושים עסקים עם ישראל". לדבריו, "כמו כל פעילות ה-BDS, סמינר הקיץ המדובר מקדם את הרעיון שלעם היהודי אין זכות לשוויון ריבוני ולאומי".

דובר "קול יהודי לשלום", סידני לוי, מסר בתגובה לוואלה! חדשות: "הארגון שלנו מוקדש לקידום שוויון מלא ודמוקרטיה לכלל הישראלים והפלסטינים, ואנו תומכים בשימוש באסטרטגיות לא אלימות להשגת שינוי זה. יוזמת ה-BDS ממלאת תפקיד מרכזי בשינוי זה". עוד מסר לוי כי מאז 2005 "הפלסטינים, בעלי ברית של ישראל ומאות אלפים ברחבי העולם התגייסו לקריאה של החברה הפלסטינית לקיים קמפיינים של חרם, סנקציות ומשיכת השקעות מישראל. כחלק מיוזמה זו אנו מנסים להגביר את השפעת ה-BDS ברחבי ארצות הברית, כולל הקמפוסים שבה. אנו דוחים את הטענה כי החרם הוא אנטישמי, ונגן על פעילי התנועה ברחבי העולם המשתמשים בטקטיקות של תנועת החרם העוברים דמוניזציה ושלא בצדק מואשמים באנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully