וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מוחמד השם הנפוץ ביותר בבירת נורבגיה

במשך ארבע שנים היה זה השם הנפוץ ביותר בקרב תינוקות זכרים באוסלו. כעת "מוחמד" עלה למקום הראשון גם בקרב המבוגרים, עם 4,801 גברים ונערים העונים לשם זה או להטיותיו השונות

אילוסטרציה. ShutterStock
מוחמד עקף את השמות הפופולריים ביותר: יאן ופר/ShutterStock

מוחמד הפך לראשונה לשם הנפוץ ביותר לגברים באוסלו, בירת נורבגיה, כך דווחו היום (שישי) כלי תקשורת במדינה, לאחר שמכון הסטטיסטיקה SSB במדינה ביצע ספירה של כלל האוכלוסייה בעיר. "זה מאוד מרגש", אמר אחד מעובדי המכון לאור הממצאים שהתגלו.

במשך ארבע שנים היה מוחמד השם הנפוץ ביותר שניתן לתינוקות זכרים באוסלו, אך מעולם לא היה הנפוץ ביותר בקרב הגברים. כעת ישנם בעיר 4,801 גברים ונערים העונים לשם מוחמד, או לווריאציות שונות של השם, כמו מחמוד או מחמד, ובכך עקף שם זה את שני השמות שהיו נפוצים ביותר באוסלו עד כה: יאן, עם 4,667 גברים ונערים, ו-4,155 העונים לשם פר.

אוכלוסיית נורבגיה מונה כעת ארבע מיליון וחצי בני אדם ועל פי ההערכות, כ-150 אלף מתוכם הם מוסלמים, שהגיעו בעיקר מפקיסטן וסומליה, ובעלי רקע משפחתי מעיראק ומרוקו. על פי אתר אינטרנט העוסק בקידום האיסלאם במדינה, בנורבגיה קיימים היום כמעט 90 ארגונים ומרכזים איסלאמיים.

בדוח דומה שפורסם בשנה שעברה פורסם כי מוחמד הפך לשם הפופולרי ביותר לתינוקות בבריטניה וכן בחבל ויילס באי הבריטי. בבריטניה ישנם כמעט 2.7 מיליון מוסלמים.

עוד כותרות מהעולם:
דיווח: "צבא אסד השתלט בחזרה על אזורים ליד הגבול"
אובמה: "עדיין אין לנו אסטרטגיה נגד דאעש בסוריה"
פוטין: "הבדלנים סיכלו את המבצע הצבאי האוקראיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully