וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוק מהעין: חברות "פוסי ריוט" נשלחו ל"גולאגים"

להקת המחאה דיווחה כי שתיים מחברותיה נשלחו לרצות את תקופת מאסרן במחנות מרוחקים ששימשו את השלטון הסובייטי, מאות קילומטרים מילדיהן. "אלה המחנות הנוראים ביותר שיש"

שרות כל הדרך לגולאג? שתיים מחברות להקת הפאנק הרוסית "פוסי ריוט", שנגזרו עליהן עונשי מאסר עקב הופעת המחאה שלהן בכנסייה במוסקבה בה השמיצו את הנשיא ולדימיר פוטין, נשלחו למחנות מאסר מרוחקים, שם הן צפויות לרצות את עונש המאסר שנגזר עליהן.

נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה, חברות להקת "פוסי ריוט", בבית המעצר במוסקבה. 10 באוקטובר 2012. רויטרס
טולוקוניקובה/רויטרס

הלהקה דיווחה כי מריה אליוכינה בת ה-24 נשלחה לבית סוהר לנשים הנמצא במחנה באזור פרם שבסיביר, הידוע לשמצה בשל המחנות הסובייטיים שפעלו בו בתקופת ברית המועצות. חברתה נדז'דה טולוקוניקובה בת ה-22 זכתה לגורל דומה: היא תבלה את 17 החודשים הקרובים במורדוביה, אזור הנודע במספר האסירים הגבוה שנשלח אליו. זאת למרות בקשתן של שתי הצעירות, אימהות לילדים בני ארבע וחמש, לרצות את מאסרן בבירה מוסקבה כדי שיוכלו לשמור על קשר עם ילדיהן.

בחשבון הטוויטר של הלהקה, כתבו ביום שני חברותיהן של האסירות הצעירות כי "אלה המחנות הנוראים ביותר מבין כל האפשרויות הקיימות". כזכור, שלוש מבנות הלהקה, שהביעו בגלוי את סלידתן ממשטרו של פוטין, הואשמו ב"חוליגניות שנובעת משנאת דת". השופטת מרינה סירובקה אמרה כי הן "תכננו ביסודיות" את מעשיהן בתוך הקתדרלה. הבנות מצדן טענו כי הרשעתן היא חלק ממגמה של הידרדרות בחופש הביטוי ובחופש הפוליטי בארצן.

מפגינים מחוץ לבית המשפט בו נערך משפטן של חברות פוסי ריוט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
מפגינים בברלין למען חברות הלהקה בחודש אוגוסט/רויטרס

תקופת מאסרן של השתיים תסתיים בחודש מרץ 2014, שנתיים מיום המעצר. יקטרינה סמוצביץ', חברת הלהקה השלישית שנעצרה, שוחררה לפני שבועיים לאחר שמשפטה נדחה, כחלק ממה שתומכי הלהקה מגדירים כניסיון של השלטונות ברוסיה להיתפס כאנושיים ורחמניים. קרוביהן של אליוכינה וטולוקוניקובה ניסו להבין ביומיים האחרונים היכן בדיוק נמצאות השתיים, שכן פרם ומורדוביה הם אזורים גדולים שבהם כמה מחנות מאסר. שירות בתי הסוהר ברוסיה סירבו להתייחס לדיווחים אודות מיקומן של השתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully