וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הרוג וכ-70 פצועים במהומות אוהדי כדורגל

ניר יהב

24.3.2012 / 20:28

אוהדי קבוצת "אל-מסרי" זעמו על השעיית קבוצתם מפעילות בשל מעורבותם בגל המהומות הקודם שפקד את המדינה בפברואר. בתגובה, הם יצאו שוב לרחובות והתעמתו עם שוטרים

התאחדות הכדורגל המצרית השעתה לשנתיים את קבוצת הכדורגל "אל-מסרי" מהעיר פורט-סעיד, בעקבות המהומות שפרצו במשחקה בחודש שעבר, ותושבי העיר יצאו היום (שבת) במחאה לרחובות. במהומות שפרצו במהלך היום נהרג נער מצרי ונפצעו 68 בני אדם. המפגינים, הזועמים על ההחלטה להשעות את קבוצתם האהובה מכל פעילות ספורטיבית למשך שנתיים, השליכו אבנים לעבר מבנים בעיר ולעבר שוטרים ואלו הגיבו בירי גז מדמיע לעברם.

האירוע המדובר, שבעקבותיו הוטל העונש הכבד על קבוצת "אל-מסרי" מפורט-סעיד, אירע בתחילת פברואר. לאחר משחק בין קבוצת הפאר מקהיר "אל-אהלי" לבין הקבוצה המקומית "אל-מסרי" פרצו אוהדי הקבוצה מפורט-סעיד למגרש ורדפו אחרי אוהדי ושחקני הקבוצה היריבה. ההמון הזועם זרק בקבוקים ואבנים לעבר אוהדי אל-אהלי ובתום מהומה גדולה נהרגו 74 בני אדם ונפצעו מאות. האירוע התקבל בהלם ברחוב המצרי והמועצה הצבאית העליונה הודיעה על הקמת ועדת חקירה.

הערב כאמור החליטה ההתאחדות המצרית להטיל עונש כבד על הקבוצה מפורט-סעיד ולהשעותה מכל פעילות לשתי העונות הקרובות. בנוסף הודיעה כי על הקבוצה ייאסר לשחק באצטדיון בפורט-סעיד במשך השלוש השנים הקרובות. מאות מאוהדי הקבוצה התעמתו עם השוטרים וכתוצאה מכך נהרג כאמור נער. בתום הלוויתו יצאו כחמשת אלפים מאוהדיה ה"שרופים" של הקבוצה לרחובות, ניפצו חלונות של מלונות בעיר והתעמתו שוב עם השוטרים.

עוד בנושא
קהיר: רבבות הפגינו על אסון הכדורגל, 5 נהרגו
הלם במצרים: מעל 70 הרוגים במשחק כדורגל

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully