וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 איש הפגינו בת"א נגד התרחבות הסחר בנשים

16.8.2006 / 20:58

המפגינים ציינו שש שנים לרציחתן של 4 קורבנות סחר בנשים שנכלאו בבית בושת. עוברי האורח נשארו אדישים

למעלה מ-100 בני-אדם הפגינו הערב בתל-אביב, במחאה על התרחבות הסחר בנשים בישראל. המפגינים צעדו באזור התחנה המרכזית הישנה, אזור שידוע כמוקד פעילות מרכזי של תעשיית הסחר בנשים, ונשאו שלטים בהם נכתב "סחר בנשים – בושה למדינה", וגם "נשים הן לא סחורה".

ההפגנה החלה ברחוב גולומב, שם נשרפו למוות, לפני שש שנים, ארבע קורבנות של סחר בנשים בעת ששהו בבית-בושת בו נכלאו. הנרצחות חיפשו מחסה מהאש בתוך ארון בגדים, וגופותיהן נמצאו חבוקות. האחראי להצתה, חוזר בתשובה בשם יריב ברוכים, שוחרר מהכלא לאחר שריצה פחות מחמש שנות מאסר.

"ההפגנה שלנו היא קודם-כל אירוע זיכרון", אמרה לוואלה! חדשות אסתר עילם, ממנהיגות הקואליציה נגד סחר בנשים. "אירוע לזכרן של ארבע נשים שהגיעו לישראל במטרה לחפש עבודה מכובדת, ונפלו קורבן לשקרים מכוערים. לפני שש שנים בדיוק, באוגוסט 2000 , לאחר ההצתה, רבים הזדעזעו מן העובדה שהנשים היו כלואות בדירה. בינתיים, עוד אלפי נשים נכלאו, אבל הסרסורים, וגם הרוצח, מסתובבים חופשי".

לדברי עילם, המסלול שעברו הנשים הללו, אופייני לתעשיית הזנות הישראלית. "במולדתן סיפרו להן שיימצאו עבודה בניקיון או בסיעוד. רק כאשר הגיעו לישראל התבררה להן האמת, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. הן נכלאו בתוך הבניין הזה, בלב שכונת מגורים, נאנסו עשרות פעמים ביום, ובסופו של דבר נשרפו למוות".

המפגינים הדליקו נרות זיכרון, הניחו זרי פרחים, והחלו לצעוד ברחובות הסמוכים. לאורך הדרך התעכבה ההפגנה ליד מספר מכוני ליווי, שם קראו סיסמאות בגנות הלקוחות של תעשיית המין. השוטרים שליוו את ההפגנה היו עדים לתנועה מתמדת של לקוחות אל תוך בתי-הבושת, ולא נקפו אצבע בנידון, למרות הפצרות הצועדים.

"קיים מיתוס לפיו נשים בוחרות לעבוד בזנות. ברוב המכריע של המקרים זה לא נכון, וברור שכאשר מדובר בסחר בנשים, הגיהינום הזה נכפה עליהן. הגברים שנכנסים לכאן הם אנסים", הסבירה אחת ממארגנות ההפגנה.

לאורך הצעדה ספגו המפגינים מספר קריאות גנאי ואיומים, אך רוב האזרחים הגיבו באדישות. עוברת אורח אחת אמרה, כי היא "לא מבינה בכלל על מה ההפגנה. יש מספיק צרות במדינה. בינינו, למה כל-כך דחוף להם לפעול למען נשים שהן בכלל לא מכאן?". שולה קשת מהתנועה הפמיניסטית "אחותי" אמרה בתגובה לטענה הזו, כי "הגישה שרואה בנשים סחורה לא מבדילה בין זרות לישראליות, היא מסכנת את כולנו".

לקראת סוף הצעדה הצטרפה למחאה סגנית-ראש עיריית תל-אביב, יעל דיין. "הדרך לשנות את המצב מתחילה בלקוחות", אמרה דיין. "מי שמאפשר לתעשייה הנוראית הזו להתקיים הם הלקוחות, המנוע הכלכלי. עשרות אלפי גברים שלא מתביישים ולא נענשים. צריך להגביר את המודעות של הציבור הרחב למצוקתן של הנשים הנסחרות, עד שנגיע למצב בו הפושעים יתביישו וייענשו, על-ידי המשטרה וינודו מקרב הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully