וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמל"ח נתפס בבית מפקד בתותחנים: "מוטיבציית יתר"

31.1.2014 / 10:15

מפקד הסוללה החזיק בביתו 6 רימוני גז, רימון הלם וכדורים. בבית הדין טען כי לקח את הכדורים "לצורכי נוי", מפקדיו משוכנעים: קצין מצטיין, מניעיו טהורים. הוא נקנס, וייאסר

נשק שהוברח בציר פילדלפיה ונתפס. דובר צה"ל
לטענת הקצין, אמצעי הלחימה נשארו בביתו כי לא רצה להעביר אותם ממקום למקום בתחבורה ציבורית. אילוסטרציה/דובר צה"ל

הביא את הבסיס הביתה: שישה רימוני גז, רימון הלם, כדורי 40 מ"מ ו-20 מ"מ – הציוד המרשים הזה נתפס במהלך חיפוש בביתו של קצין קרבי בדרגת סרן המשרת כמפקד סוללה בחיל התותחנים. הוא הודה כי החזיק אותם כמה חודשים בביתו. לדבריו, את ששת רימוני הגז ואת רימון ההלם לקח לרשותו בעת ששירת בתפקידו הקודם והתכוון להביאם לפלוגתו בבית הספר לתותחנים כדי שישמשו את פקודיו.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
170 אלף טילים: האם בכירי המטכ"ל ניסו להלך עלינו אימים?
הצצה: המל"ט הישראלי המשוכלל "הרמס 900" בפעולה
השר ארדן איים - ויקבל סמכויות ממשרד הביטחון

לטענת הקצין, אמצעי הלחימה נשארו בביתו כי לא רצה להעביר אותם ממקום למקום באמצעי תחבורה ציבורית. מפקדו של הקצין, אלוף-משנה אבירם, מסר עדות להגנתו. "אני בטוח שזה נעשה ממניעים טהורים לצורך שיפור כשירות מבצעית", אמר. "יש לנו פער משמעותי במה שקשור לדימוי מצב אמת באימונים... הפערים הם פערים תקציביים". הוא ציין כי להבנתו, הקצין פעל "מהיכרותו את המציאות הזו". על אף שיצא להגנת פקודו, הוסיף כי מדובר ב"שגיאה מהותית", וכי הקצין הוציא את האמצעים באופן אסור על פי הפקודות.

"שירת את צה"ל בדרך נס"

בבית הדין המחוזי טען הקצין כי הוציא את הכדורים משירות הצבא "לצורכי נוי". בית הדין אימץ את הסבריו וקבע כי "מדובר במקרה ייחודי, אשר נעשה ממוטיבציית יתר". השופטים התייחסו לעובדה שהוריו של הקצין התגרשו בהיותו ילד. בנעוריו זנח את הלימודים, התחנך בפנימייה וביקש תחילה שלא להתגייס לצה"ל. הודות לקרוב משפחה, השתכנע להתגייס לשירות משמעותי. הוא החל כלוחם בחיל התותחנים, הוכשר לקצונה ומשרת כיום כמפקד סוללה מבצעית. מפקדו, מפקד האגד הארטילרי, שיבח אותו ואמר כי הדרך שבה בחר לשרת את צה"ל "היא בגדר נס". הוא תיאר אותו כ"קצין מצטיין וליבת הפיקוד המבצעי של חיל התותחנים".

הקצין הורשע בבית הדין המחוזי בעבירות של נטילת ציוד ואספקה או עיכובם שלא כדין ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת. בית הדין הצבאי גזר עליו 21 ימי מאסר בפועל, שירוצו בעבודה צבאית, מאסר על תנאי וקנס בסך 500 שקלים.
הקצין הגיש ערעור לבית הדין הצבאי לערעורים בפני נשיא בית הדין, אלוף שי יניב, המשנה לנשיא תא"ל דורון פייליס, ואל"מ רמי בן עמי, וביקש לבטל את רכיב המאסר בפועל. הקצין ביקש להמיר את העונש למאסר על תנאי. הרכב השופטים דחה את הערעור, וכתב: "צר לנו, אך איננו רואים אפשרות להקל עם המערער... אין ניתן להקל ראש בנסיבות החומרה. לכך מצטרפים היבטי 'הדוגמה האישית', הנתבעת מקצין". באמצע מרץ יתייצב הקצין לריצוי עונשו.

עורך דין בני קוזניץ, מומחה לדין פלילי, אמר כי "אין ספק שגרסתו של הקצין התקבלה במלואה על ידי הפרקליטות הצבאית, שכן עבירת עיכוב הציוד הינה עבירה שאינה נושאת רישום פלילי ויחסית נדירה בבתי הדין הצבאיים". לדבריו, "לאור פקודות הצבא, ומאחר שנענש בעונש של עבודות צבאיות, תיבחן שאלת המשך שירותו של הקצין במסגרת ועדה מיוחדת להתרת התחייבויות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully