וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר למוכר בייגלה ללא רישיון בבירה

25.7.2013 / 12:45

זאכי סבאח שצבר חובות של כ-700 אלף שקל בשל מכירת בייגלה, נשלח ל-3,500 ימי מאסר, אך החוק מגביל את העונש ל-3 שנים. עיריית ירושלים: יכול לשלם אחוז מהחוב ולהשתחרר ממעצר

בייגלה ירושלמי: רוכל דוכן בייגלה צפוי לשהות עד שלוש שנים בכלא בשל דוחות עירייה על רוכלות לא חוקית שלא שילם. במשך שנים נרשמו אלפי דוחות לזאכי סבאח, תושב עיסוויה בן 54, שהצטברו לכ-700 אלף שקלים על מכירת בייגלה באזור העיר העתיקה. לצד כל דוח קיימת חלופת ימי מעצר – לסבאח הצטברו מעל 3,500 ימי מעצר, שהם כעשר שנים. עם זאת, החוק מגביל את עונש המאסר לשלוש שנים לכל היותר במקרה כזה.

לדבריו, חלק מהדוחות נכתבו כשכלל לא עבד וחלק אחר לא הגיע אליו מעולם. בדיון שנערך בבית המשפט לעניינים מקומיים לפני כשבועיים, עיריית ירושלים הסכימה לקבל 80 אלף שקלים כדי להסיר את דרישתה ממאסר ואילו שופטת בית המשפט תמר נמרודי הקטינה את הסכום ל-8,000 שקלים. סבאח טוען שאין ברשותו גם את הסכום הזה, ואילו העירייה רומזת בתגובתה כי הוא אינו מעוניין לשלמו. כך או כך סבאח נותר במעצר בכלא רימונים.

אין זו הפעם הראשונה שסבאח נכלא בשל דוחות שקיבל. ב-2003 לאחר שנכלא למשך 11 חודשים בשל הדוחות שצבר, זכה סבאח בפיצוי של מעל לחצי מיליון שקלים, היות והעירייה לא הצליחה להמציא את הדוחות וגזרי הדין האמורים.

פסטיבל האוכל בעיר העתיקה בירושלים, מרץ 2011. עומר מירון
לדבריו, חלק מהדוחות נכתבו כשכלל לא עבד וחלק אחר לא הגיע אליו מעולם. אילוסטרציה/עומר מירון

סנגורו עורך הדין אמיר שניידשר מסר בתגובה: "יש אי סבירות מוסרית קיצונית וחוסר פרופורציה בלתי מתקבל על הדעת במאסר שנגזר על מר סבאח, בעיקר שעה שבידיו טענות וראיות להתנהלות קלוקלת של פקחי העירייה, אך לא רק בשל כך. המדינה צריכה למצוא פתרון רווחתי ותעסוקתי לאנשים כמו מר סבאח ולא רק לחפש כיצד להעניש אותם ולהרחיק אותם מהחברה. זה לא המסר שצריכה המדינה להעביר לסבאח ולשכמותו. שהרי מסר שכזה, כאשר בכלא יושבים לתקופות קצרות הרבה יותר עבריינים הסוחרים בסמים ומבצעים פשעים חמורים בהרבה, מוביל את האדם הפשוט למסקנה נוראית לפיה ייתכן ודווקא הפשע הוא שמשתלם".

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר ברוכל ללא רישיון שלמרות כל ההתראות ממשיך להפעיל דוכן. לרוכל חוב של למעלה מ-700 אלף שקלים לעירייה בגין רוכלות לא חוקית במשך שנים. הרוכל פנה לבית המשפט באמצעות עו"ד פרטי ששכר בבקשה לבטל את צו המעצר האוטומטי שהוציא לו בית המשפט בשל אי תשלום החוב כפי שמורה החוק. העירייה הציעה כי ישלם כ-10% מהחוב - 80 אלף שקלים - בתמורה לביטול מידי של צו המעצר. בית המשפט פסק כי עליו לשלם 8,000 שקלים בתמורה לביטול צו המעצר באופן מיידי. הרוכל בחר שלא לשלם ולרצות את המעצר. חשוב לציין כי הרוכל יכול לשלם את הסכום שפסק בית המשפט ולהשתחרר מיידית מהמעצר, ולדון בהמשך כאדם חופשי בבית המשפט על תשלום חובו. יש לציין כי בניגוד לנטען כי נגזרו עליו 10 שנות מעצר, החוק אינו מאפשר במקרים מסוג זה מיצוי מלא ימי המעצר שנקבעו ומגביל את התקופה לעד שלוש שנים, כך שמראש לא מדובר בעשר שנות מעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully