וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כתב אישום נגד אדם שנטש את כלבתו

רמי שני

2.2.2012 / 18:44

על פי כתב האישום, סקר מיימון, תושב עוספיא בשנות ה-40 לחייו נטש את הכלבה באזור בית אורן, שם שוטטה עד שנתפסה במלכודת. משרד החקלאות: כ-50 אלף כלבים ננטשים מדי שנה

כתב אישום תקדימי באשמת נטישת כלב הוגש היום (חמישי), לראשונה בישראל, נגד סקר מיימון, גבר בשנות ה-40 לחייו מעוספיא. מכתב האישום עולה, כי בספטמבר האחרון הוא נטש כלבה מסוג פינצ'ר מעורב, שנשאה שבב ספרתי ובו פרטים על זהותה, חיסונים שקיבלה ועוד. הכלבה, אותה קנה מיימון בסכום של 400 שקלים בחנות לחיות מחמד, ננטשה באזור בית אורן ושוטטה ביערות האורנים שבקרבת הקיבוץ מספר ימים עד שנלכדה במלכודת לתפיסת תנים. היא כמובן שוחררה, נלקחה לטיפול רפואי והועברה לעמותת צער בעלי חיים בחיפה. בכתב האישום מיוחסת למיימון עבירת "נטישת בעל חיים". מיימון טוען כי הוא לא קיבל את כתב האישום או כל הודעה על הגשת המסמך המשפטי. הוא דחה את הטענות כלפיו ואמר כי לא היו דברים מעולם.

במשרד החקלאות אומרים, כי על פי הנתונים הרשמיים של המשרד, ננטשים בישראל מדי שנה כ-50 אלף כלבים (על פי אומדנים לא רשמיים, המספרים גבוהים בהרבה ועומדים כ-100 אלף כלבים בשנה) ורובם מוצאים את מותם. על פי חוק צער בעלי חיים - שחוקק בישראל בשנת 1994 - מרגע שמחליטים לקחת חיית מחמד הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד.

"בפועל", אומרים במשרד, "אנו עדים לתופעה עצובה של נטישת כלבים, בהם מקרים מחרידים של נטישת כלבים באזור שדה התעופה בלוד בתקופות החגים כשרבים נוסעים לחו"ל, נטישת חיות מחמד בפנסיונים של כלבים והשלכתם מעבר לגדרות המתקנים, נטישת כלבים בתקופות של מתיחות ביטחונית ועוד". במשרד הביעו תקווה כי התופעה תמוגר באמצעות כתב האישום התקדימי.

לקריאה נוספת
אתמול: משרד החקלאות מגדיל הקנסות לפוגעים בבעלי חיים
מסתמן: נהג דן יפוטר לאחר שדרס למוות כלב פצוע
חשד: תושב הצפון ערך קרבות בין כלבים והתעלל בהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully