וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם: מאות שוטרים יילחמו בפשיעה במגזר הערבי

טל שלו

14.1.2012 / 23:37

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', יציג בבוקר בפני הממשלה תכנית לפריסת כוחות ביישובים הערביים. ראש העיר טירה: מרבית הפשעים לא מפוענחים, ומי שמתלונן – נרצח

ברקע העלייה הנמשכת בפשיעה במגזר הערבי, יציג בבוקר(ראשון) לממשלה השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', תוכנית חומש לשיפור הביטחון האישי והקהילתי במגזר הלא-יהודי. במסגרת התכנית, יועברו מאות שוטרים לתחנות ויחידות חדשות במגזר הערבי, כדי ליצור מאות תקנים חדשים לטיפול באוכלוסייה הערבית.

?רוצחים מסתובבים בינינו?, אמר החודש ראש העיר טירה, מאמון עבד אלחי, בכנס של השלטון המקומי. ?מרבית הפשעים לא פוענחו, ומי שמתלונן לא זוכה להגיע למשפט כי הוא נרצח". לפי נתוני המשרד לביטחון פנים, שיעור מקרי הפשיעה במגזר הערבי גבוהים בהרבה משיעורם של בני המגזר באוכלוסייה, ועומדים על כ-20% מכלל המקרים.

ב-2011, למשל, בני המגזר היו מעורבים ב-67% במקרי הרצח בישראל, וב-70% מסך ניסיונות הרצח. בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בממדי הפשיעה במגזר, בעיקר ברקע חיסולים ומעשי רצח בגין סכסוכי משפחות, ומה שמכונה "רצח על כבוד המשפחה", לצד מקרים של סחר בכלי נשק. רק בסוף השבוע שעבר נרצח בכיר הקהילה הנוצרית ביפו, גבי קדיס, וגם החודש שעבר היה עקוב מדם, וכלל רצח וקרב יריות בטייבה ורצח נוסף בטירה. ?לא נעשה חשבון, ונגיע לכולם?, אמר אז אהרונוביץ? כשביקר בטייבה. "לא נקבל שכל ילד לוקח נשק ויורה ברחובות. אם נצטרך להביא את הימ"מ והיחידות המיוחדות, אז נביא".

באוקטובר האחרון, הורה ראש הממשלה נתניהו לשר אהרונוביץ' לגבש תוכנית להשוואת האכיפה בכלל המגזרים. במקביל, קודמה תכנית משותפת עם משרד החינוך לאבטחת מוסדות החינוך במגזר הערבי, ובתחילת החודש צורפו כ-12 רשויות ערביות לתוכנית הדגל של המשרד לביטחון פנים, ?עיר ללא אלימות?. במקביל, לפי התכנית שתוצג לממשלה, יחוזקו ביישובי המגזר שאר הפרויקטים של המשרד, בהם מיזם למלחמה בסמים והגברת השיטור הקהילתי.

?השר מודע היטב לצרכים ולקשיים שבהם נתון המגזר? נמסר מהמשרד לביטחון פנים, שהדגיש את הסיורים התכופים שהשר עושה ביישובי המגזר ובערים המעורבות. "השר מתכוון לרתום את כלל משרדי הממשלה לעשייה בתחום חשוב ומשפיע זה, אשר היבטיו משפיעים על כלל החברה בישראל?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully