וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו הצעיר שנדקר בקניון בבת ים

23.2.2005 / 8:46

לפני כשבוע העיר צחי יעקב לשני נערים על שטר כסף שחשב שנפל מכיסם. אחד מהם התקרב ליעקב ודקר אותו דקירה אחת בליבו. הדוקר הפר את מעצר הבית שהוטל עליו בשל דקירה קשה נוספת שביצע

בבית החולים וולפסון בחולון, נפטר הלילה מפצעיו, צחי יעקב, צעיר בן 23 מבת ים, שנפצע אנושות בשבוע שעבר מדקירות סכין על ידי שני נערים בקניון בבת ים.

יעקב, סטודנט לניהול ושיווק באוניברסיטת תל אביב, יצא עם חברתו, מיטל אביבי, לקניון הסמוך לבית הוריו כדי לרכוש נעליים. "אחרי שסיימו את הקנייה, הם יצאו מהחנות וצחי הבחין בשטר של 100 שקל זרוק על ספסל במקום. הוא פנה לנער שישב על הספסל ושאל אותו: 'הכסף שלך? אני חושב שנפל לך", סיפר האח איציק, "הנער ענה לו בתגובה: 'מה אכפת לך', וצחי השיב לו 'מה אתה רב איתי על שטויות? בסך הכל אני אומר לך שנפל לך הכסף, תשים לב".

בעדות שמסרה מאוחר יותר אביבי לחוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה, סיפרה כי מיד לאחר שענה יעקב לנער, התרומם מספסל סמוך נער אחר, התקרב אליו ודקר אותו דקירה אחת בלבו.

נדקר יום לאחר הודעת האירוסין

רק לפני כשבועיים, בישרו בני הזוג למשפחותיהם על כוונתם להינשא. ביום שלאחר הודעת האירוסין, נדקר יעקב בלבו, בעת שהיה בקניות עם חברתו. הרופאים העריכו אז כי סיכוייו לשרוד קלושים. לפני שיצא לקניון, עוד הספיק לראות עם אביו משחק כדורגל בבית ההורים בבת ים: "גם דיברנו על כמה כסף אנחנו ניתן להם למימון החתונה. היתה שמחה בבית", סיפר האב.

החוקרים גילו כי בן ה-17, החשוד בביצוע הדקירה, לא חדש בעסקי הדקירות. למעשה, בזמן שבו לפי החשד ביצע את הדקירה, הוא היה אמור לשהות במעצר בית מוחלט שהוטל עליו בשל דקירה קשה אחרת שביצע לפני חמישה חודשים. בנוסף לתיק זה, נפתחו לנער החשוד בשנים האחרונות עוד שלושה תיקי אלימות נוספים.

במשטרה תיארו את הנער כ"פצצה שכבר התפוצצה כמה פעמים", והפנו אצבע מאשימה לבית המשפט שהחליט כי על הנער לשהות במעצר בית: "נער שדקר באופן כזה לא צריך לשבת בבית, כי הוא סכנה מהלכת על שניים ולנו אין אפשרות לפקח כל היום אם הוא מקיים את המעצר", אמר קצין משטרה. בתיקו של הנער השני מצאו החוקרים ציור שצייר הנער ובו לב שבתוכו סכין ולצידו הכיתוב: "הדוקר ייענש".

"אנחנו נהרגים מזה, לא מבינים: כל כך קל היום לשלוף סכין? הרי אפילו לא היה ויכוח לפני שצחי נדקר. כלום. מה יש להסתובב בכלל עם סכינים? מה, אנשים יוצאים למלחמה בחוץ?", שאל אחיו של יעקב, "פעם פחדנו להסתובב בחוץ בגלל הפיגועים היום אתה פוחד להגיד מילה למישהו, מחשש שתפגע. מישהו צריך להתעורר פה".

כמעט מדי יום מטפלת המשטרה לפחות במקרה דקירה אחד. לפעמים זה נגמר ברצח, פעמים רבות יותר הפצוע שורד, מחלים וממשיך בחייו. המקרה של יעקב הוא רק סיפור אחד ממקרים רבים של דקירות שבוצעו על רקע של מה בכך, עניין פעוט. אביו של יעקב שמע וקרא גם הוא על מקרי האלימות הרבים, אבל מעולם לא האמין שזה יקרה לבנו: "היום זה קרה לצחי, אבל מחר זה יכול לקרות לכל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully