וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין הורה להסיר הסימון לפועלים ערבים בכנסת

9.3.2004 / 14:58

לדברי יו"ר הכנסת אסור להשתמש בסימן העלול להתפרש כאבחנה על רקע גזע, לאום או דת. קצין הכנסת: הקסדות סומנו בפס אחד, אך העובדים הוסיפו פס כדי לעורר פרובוקציה

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הורה לקצין הכנסת להסיר מיד את כל סימני הזיהוי המיוחדים מפועלים העובדים באתר הבנייה בכנסת. ריבלין אמר כי הופתע מהנחייה בטחונית לסמן בפס מיוחד את קסדת העובדים, שטרם קיבלו אישור ביטחוני. לדבריו אף כי הכנסת היא יעד מועדף לטרור, אסור להשתמש בשום סימן העלול להתפרש כאבחנה בין אדם לאדם על רקע גזע, לאום או דת. קצין הכנסת הסביר כי קסדות העובדים סומנו בפס אחד אך העובדים הוסיפו פס נוסף כדי לעורר פרובוקציה.

ב"מעריב" דווח הבוקר כי הסימון נעשה כדי לאפשר מעקב נוח על תנועותיהם ולהקל על הצלפים המוצבים על גג המשכן. עוד נטען בעיתון, כי העובדים הערבים מסומנים למרות שרבים מהם כבר עברו תחקיר ביטחוני בן חודש בידי השב"כ.

לצד הפועלים הערבים עובדים גם פועלים ממדינות זרות, ואלה לועגים לערבים על הסימון המבדיל אותם. "אנחנו לא אומרים שלא צריך לבדוק אותנו", אומר מוחמד מוחסיין, פועל מהכפר שעב שבגליל, "אבל למה צריך לזהות אותנו כערבים? כמה שאתה רוצה לעבוד, זה כואב בלב".

ח"כ עיסאם מח'ול (חד"ש) אמר גם הוא ש"אין לי בעיה עם צרכים ביטחוניים, אבל סימון בסגנון הזה הוא בלתי נסבל. אם הסימון לא יוסר, אעמוד על כך שהוא יוחלף בטלאי צהוב".

גם חבריו לסיעה מחו בחריפות על התופעה. ח"כ מוחמד ברכה אמר כי הדבר מזכיר לו "מקומות וזמנים חשוכים בהיסטוריה". ח"כ אחמד טיבי אמר שלא יסבול "שרחבת הכנסת תדמה לבסיס גואנטנמו הקובני".

דובר הכנסת מסר בתגובה כי הסימון נעשה משיקולים ביטחוניים היות שבחלק מהמקרים התחקיר הביטחוני טרם הסתיים. הדובר הוסיף, כי כבר השבוע העביר קצין הכנסת למנהלי אתר הבנייה שמות של פועלים שסימונם אינו דרוש עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully