וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין: מד הלייזר אמין ומדויק

12.9.2003 / 10:49

בית המשפט לתעבורה קבע חד משמעית כי ניתן להסתמך על תוצאות המכשיר. הערכה: הפסיקה תתקבל כעמדה קובעת. השופט: גם אם קיימת סטייה - היא תמיד לטובת הרכב

בפסק דין עקרוני קבע אתמול בית המשפט לתעבורה בירושלים כי מד מהירות הלייזר של המשטרה אמין וכי ניתן להסתמך על תוצאותיו. מדובר בפסק הדין המקיף והיסודי ביותר שניתן עד היום בסוגיה, וההערכה היא שהוא יתקבל כעמדה קובעת גם בערכאות גבוהות יותר.

פסק הדין ניתן על ידי השופט אביטל חן, בשורה של תיקים שעסקו בסוגיית אמינותו של המכשיר, המשמש את המשטרה מעל לעשור לצורך מדידת מהירות כלי רכב באמצעות קרן לייזר. על אף שהמכשיר פועל ב-53 מדינות ברחבי העולם, בארץ ניתנו פסיקות סותרות ביחס למידת אמינותו. בין הטענות שהועלו נגדו המכשיר, היו שסברו כי הוא מושפע מצבע הרכב וממידת נקיונו.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בהתבסס על אלפי בדיקות, חוות דעת של מהנדסים וניסויים שביצע בעצמו, פסק השופט כי המכשיר אמין, וכי ניתן לסמוך על תוצאותיו תוך התחשבות בסטייה אפשרית. לדברי השופט, גם אם קיימת סטייה - הרי שהיא תמיד לטובת הרכב הנמדד.

עם זאת, בפסק הדין מפרט השופט שורה של הוראות הפעלה למכשיר, ובין היתר קובע כי אין להפעילו כשכלי הרכב מוסתר בחלקו על ידי רכב או עצם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully