וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעות עבירות מין: "הפרקליטות משתיקה פרשות"

בהפגנה יוצאת דופן שנערכה בתל אביב, מחו עשרות נפגעות תקיפה מינית נגד מה שהן מגדירות כ"השתקת פרשיות מין חמורות מצד הפרקליטות". לטענתן, "80% מהתיקים נסגרים"

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: טל רזניק)

עשרות אנשים הפגינו היום (חמישי) בתל אביב נגד סגירת תיקי עבירות מין בפרקליטות. מארגנות ההפגנה שנערכה מול בניין הפרקליטות ברחוב הנרייטה סולד, מחו על פרשיות חמורות של אלימות מינית, שלטענתן מושתקות.

בארגון "מתפקדות - הלובי לשוויון בין המינים" אמרו כי "התופעה של סגירת תיקי עבירות מין בפרקליטות אינה חדשה, אך פרשיות אלימות מינית שנסגרו לאחרונה ובקול השתקה דקה לאחרונה גרמו למאות נפגעות תקיפה מינית להתארגן יחד למחאה מול הפרקליטות. לפי נתונים רשמיים, אחוז סגירת התיקים המוערך הוא 80%".

עוד אמרו בארגון כי "הפרקליטות גם אינה טורחת לפרסם ברבים באופן מרוכז ונגיש את מספר תיקי עבירות המין אשר היא סוגרת. נוספת על תופעה זו אנו עדות לתופעה חמורה של צווי איסור פרסום, שעל אף שבמקורם נועדו להגן על נפגעות מחשיפת שמן, הרי שלמעשה רבים מהם מוצאים כדי להגן על חשיפת שמו על החשוד בתקיפה מינית".

"הפרקליטות לא מותירה לנפגעות תקיפה מינית כל בררה, והן נאלצות לפרסם את סיפור פגיעתן המינית ברשתות חברתיות ולחשוף שם את שמותיהם של התוקפים וכתוצאה מכך להיחשף לביקורת קשה כלפיהן על גילוי סיפור פגיעה", אומרות המארגנות. "הממסד המשפטי נותן יד לתופעה החברתית נפוצה של השתקת נפגעות תקיפה מינית ומסיר מהן למעשה את זכותן להשיג דין צדק להרשיע את התוקפים על פי דין. כך מוצאות את עצמן נפגעות תקיפה מינית נעדרות כל דרך חוקית לתבוע כדין את מי שתקף אותן מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully