וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה חדשה במזרח י-ם: "לא יבתרו את העיר"

25.5.2011 / 19:34

במהלך טקס לחנוכת שכונת מעלה זיתים, הנמצאת מעבר לקו הירוק, אמר יו"ר הכנסת כי מי שרוצה לחלק את ירושלים - "ירושלים זרה לו, והוא זר לה". פעילת שמאל שפרצה לטקס: "זהו שטח כבוש"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

שרים, חברי כנסת וכן ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיעו הערב (רביעי) לאירוע חנוכת שכונת מעלה הזיתים במזרח ירושלים, הסמוכה לראס אל עמוד ונמצאת מעבר לקו הירוק. במהלך האירוע אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי "ישנם חכמים מחוכמים, הוזי פתרונות מדיניים, המנסים לעשות 'משפט שלמה' לירושלים: לגזור את החי לשניים, ולחתוך את ירושלים. את 'האגן הקדוש', כלשונם, הם יבתרו לשלושה חלקים. את ליבה של ירושלים ינתחו לנתחים. מי שאומר על ירושלים 'גזורו', מצהיר למעשה שאיננו מכיר את ירושלים, שירושלים זרה לו, ושהוא זר לה".

בדבריו התייחס ריבלין גם למשבר הדיפלומטי שבין ישראל לארצות הברית. "אנו מצויים בימים לא קלים, בהם נשמעות רמיזות מצד ידידינו בעולם, כאילו ישראל כבר איננה נכס, אלא רק אובייקט שיש להגן ולשמור עליו", אמר. "עד היום, למרות חילוקי הדעות היו היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססים על האינטרס ההדדי, על הערכים הדמוקרטיים המשותפים, על ההכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו".

"אלא שהפעם", המשיך ריבלין, "אני שומע נימה אחרת מצד נשיא ארה"ב, שיש בה מבלי משים גם מידה של פטרונות: שישראל איננה צריכה להקפיד על התנאים שיבטיחו את קיומה, שארה"ב היא זו שתהיה ערבה לביטחונה ולקיומה. ואני תוהה, מה יהיה אם ביום מן הימים יקום נשיא שיחשוב שקיומה של ישראל מנוגד לאינטרס האמריקני?" בהמשך ציין ריבלין כי "את יהבנו אנו שמים על צור ישראל, על צה"ל ואזרחי ישראל, והעיקר על התוקף המוסרי של חזרתנו לארצו ובניין ירושלים".

במקביל, התקיימה במקום הפגנה, בהשתתפותם של כ-70 מפעילי תנועת סולידריות שייח ג'ראח ובמהלכה נשכבו שתי מפגינות על הכביש, חסמו את פמלייתו של ראש העירייה ונעצרו לאחר על ידי המשטרה. המפגינים במקום קראו קריאות בנוסח "אין קדושה בעיר כבושה" ו"גזענות ואפליה בחסות המדינה" ואחת המפגינות שנכנסה אל תוך האירוע הרשמי קראה כנגד יו"ר הכנסת, ראש העיר, ושורת השרים שנכחו במקום כי במעשיהם הם מובילים את ישראל למלחמה הבאה שלה. לדברי המשטרה, לאחר המעצר נמשך הטקס ללא אירועים חריגים.

"שום הקפאה לא תתאפשר כאן"

שר החינוך, גדעון סער, אמר בטקס כי "אולי זה לא מקרה שההחלטה לאשר את הקמת השכונה היתה בתקופת כהונתו הראשונה של ראש הממשלה נתניהו, והשבוע בעת שרה"מ העלה בוושינגטון את נושא זכותנו על ירושלים, אנחנו חונכים כאן את שלב ב' של אכלוס השכונה. חנוכת השכונה זה דבר טבעי והגיוני. הדבר החשוב הוא העובדה שירושלים היא הלב של האמונה שלנו ושל הזכות שלנו. על הבסיס הזה צריך להמשיך ולבנות את עיר הבירה שלנו כמו שחלמו יהודים לאורך הדורות".

לפני תחילת האירוע אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כי "שום הקפאה לא תתאפשר כאן, ובכל ירושלים. שום ממשלה לא הסכימה להקפיא את הבנייה בירושלים ובצדק. צריך לאפשר בנייה לכל תושבי העיר, יהודים וערבים. ירושלים היא בירת ישראל, וצריך לאפשר לה להתפתח". במהלך האירוע נרשמה הפרעה מצד פעילת שמאל, שפרצה במהלך הטקס בקריאות "אתם בונים על שטח כבוש".

שר הפנים, אלי ישי, אמר כי "היום אנחנו מעלים את ירושלים ראש שמחתנו. לפני מספר שעות חתמנו על הרחבת גבולות ירושלים. זו זכות עצומה לממש ולפעול על פי האמונה שלנו. זה יום מרגש שבעתיים. הייתי שותף לאישור התוכנית עוד לפני 20 שנה כחבר מועצת עיריית ירושלים. זה יום חג, יום שמחה עצומה לכולנו. היום אנחנו זוכים להיות שותפים לבניית ירושלים. כולנו נמשיך לפעול למען המקום הזה, הרחבתו ושגשוג".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "לפני חודש בא-טור חנכתי שכונה חדשה לערבים בעיר. לא שמעתם על זה בתקשורת כשעיריית ירושלים בונה גם לערבים זה לא מוכר עיתונים. אנחנו מחויבים לכבד את התושב באשר הוא. הדרישה שלי מהתושבים לבנות לפי החוק וכך נוכל לומר לכל העולם שבירושלים יש צמיחה ופיתוח בצורה ההוגנת ביותר".

השתתפה בהכנת הידיעה: איילה חננאל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully