וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מש' הבריאות: 30% ממיטות האשפוז בארץ תחת מיגון

אריאל נוי

28.3.2011 / 12:01

בדיון על יישום דו"ח מבקר המדינה להיערכות מערכת הבריאות לשעת חירום, חשף נציג משרד הבריאות שרק שליש ממיטות האשפוז בארץ נמצאות "במצב מיגון סביר". מנכ"ל בילינסון: איני אופטימי

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת קיימה הבוקר (שני) ישיבה בנושא היערכות מערכת הבריאות לעתות חירום. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, התייחס לנושא והסביר כי רק כ-30% ממיטות האשפוז בארץ נמצאות במצב של מיגון סביר וראוי. על פי הערכות משרד הבריאות, לדבריו, דרושה תוספת תקציב של 1.2 מיליארד שקלים כדי למגן כראוי את בתי החולים בארץ.

בדיון הוצג גם דו"ח מבקר המדינה, העוסק במוכנות מערכת האשפוז בבתי החולים ומערך ההצלה והחילוץ ותפקודם בעת מלחמה, ונעשה מעקב אחרי יישום דו"ח המבקר על היערכות העורף במלחמת לבנון השנייה. חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה), התייחסה בדיון לסוגיית מיגון בתי החולים ואמרה כי "הארץ התקצרה. היום צריך למגן את כל בתי החולים מפני איום הטילים, גם את אלה שבמרכזה".

"הממשלה לא קובעת מצב חירום מטעמים כלכליים"

מנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון) בפתח תקווה, ד"ר ערן הלפרין, אמר בהתייחס לנושא כי הוא "אינו אופטימי". לדבריו, בית החולים חשוף לגמרי, ולמרות שנבנה במקום חדר מיון ממוגן, המדינה לא מעניקה למרכז הרפואי סיוע כספי מספק. "כיום, אנחנו מספיק נבונים להבין שאין במדינה מקום חסין. חסרות בבילינסון מיטות, וחסר גם מיגון בחדרי הניתוח ובחדרי התאוששות", אמר הלפרין. לדבריו גם מיזמים שהחלו - נבלמו או פסקו. "גם במלחמת לבנון השנייה וגם במבצע עופרת יצוקה, הממשלה היססה לקבוע מצב חירום בגלל המשמעות הכלכלית".

בדיון , מחו הרופאים על עומס העבודה המוטל על המחלקות השונות. יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי באסון הכרמל, "היו רופאים ששמחו ש-40 ההורים של הנספים שנשרפו בשטח לא הגיעו לבתי חולים, כי לא הייתה אפשרות לטפל בהם עקב עומס". סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה) מחה בתוקף על דבריו, ואמר כי יש לא רק שיש לפטר רופאים שאמרו דברים כאלה, אלא יש גם להכניסם מאחורי סורג ובריח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully