וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק פוקר עם חברים על כסף? מהיום אתה עבריין

גלעד גרוסמן

27.3.2011 / 17:49

משחק הפוקר הפופולרי "טקסס הולדם" אינו חוקי עוד בישראל למטרות פרס, לאחר שערעור בנושא נמחק. מעתה, יעמוד העונש למארגן משחק על 3 שנות מאסר, והעונש על השתתפות בו יגיע לשנה בכלא

"טקסס הולדם" הוא משחק הפוקר הפופולרי בעולם, אך החל מהיום (ראשון), הוא מוגדר באופן רשמי כמשחק אסור בישראל, וארגון משחק כזה למטרות פרס נחשב לעבירה פלילית. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב מחק ערעור שהוגש בנושא. בארה"ב ובאירופה מתקיימים טורנירים מקצועיים רבים, בהשתתפות אלפי שחקנים, שמתמודדים על פרסים ששווים מגיע לעיתים למיליוני דולרים.

בתי המשפט נדרשו לנושא לאחר שבשנת 2005, פשטה המשטרה על דירה במגדל סיטי-טאוור ברמתן גן בה התקיים משחק פוקר, והעמידה את המארגן, ערן רוק, לדין. בשנת 2008 קבע בית משפט השלום בתל אביב, בהחלטה תקדימית, כי מדובר ב"משחק אסור" כהגדרתו בחוק, מכיוון ש"האלמנט המכריע את תוצאת המשחק אינו היכולת, אלא המזל".

רוק ערער על הרשעתו לבית המשפט המחוזי, אולם ביום חמישי הודיע על בקשתו למחוק את הערעור. הבוקר החליט הרכב השופטים שדן בערעור על מחיקתו, והחלטת בית משפט השלום הפכה לחלוטה. משמעות ההחלטה היא כי ארגון משחק טקסס הולדם, שבו ניתן לזכות בכסף או בפרסים, הוא עבירה פלילית שעונשה עד שלוש שנות מאסר. העונש על השתתפות במשחק הוא עד שנת מאסר אחת.

ממשרד המשפטים נמסר כי "ההחלטה לפיה טקסס הולדם, הנחשב למשחק פופולרי אף בקרב גורמים נורמטיביים, הוא משחק אסור, משתלבת בפעילות האכיפה המוגברת שמנהלות פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל בשנים האחרונות נגד תופעת ההימורים בישראל, ומהווה נדבך חשוב במאבק בתופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully