וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אייכלר ומוזס רקדו לצלילי שיר אנטי-ציוני

מוטי לוי

20.3.2011 / 16:53

חברי הכנסת ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס לקחו חלק בחגיגות הפורים של חסידות ויז'ניץ ורקדו לצלילי השיר "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים". אייכלר: "מאמינים רק בשלטון התורה"

יח"צ - חד פעמי

צילום: באדיבות "כיכר השבת"

אלפי חסידי ויז'ניץ התאספו אמש (שבת) בבני ברק למסיבת הפורים השנתית לאחר שסיימו את קריאת המגילה. באחד מרגעי השיא של המסיבה התנגן ברקע השיר "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים", מביתם של "נטורי קרתא", המתנגדים לקיום מדינת ישראל.

בקטע וידאו שמתפרסם באתר החרדי "כיכר השבת", נראים ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) וחברו לסיעה, סגן שר החינוך מנחם אליעזר מוזס, החברים ב"שלטון הכופרים", כשהם מובילים את אלפי החסידים המרקדים ומעודדים אותם.

"השם הוא מלכינו ולו אנחנו עבדים, התורה היא חיינו ולה אנחנו נשמעים", כך על פי מילות השיר. "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים. בדרך התורה נלך באש ובמים. בדרך התורה נלך לקדש שם שמים".

בחסידות מספרים כי השיר הפך להיות כבר חלק מהמסורת הפורימית והוא מתנגן באופן קבוע לאחר קריאת המגילה. "זה קטע פורימי. ויז'ניץ לא נחשבת חסידות קיצונית, עובדה שיש לה חבר כנסת. בפורים מגמישים קצת את הגבולות, לכן זה לא נורא, זה בגדר המותר", סיפר אחד החסידים. "מצד שני, יש שיגידו שכל מה שהם לא אומרים כל השנה כשהם חוששים, פתאום יוצא עכשיו - בפורים".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה כי "מדובר בשיר עתיק יומין. בכל ימות השנה, כמו גם היום, אנחנו מאמינים רק בשלטון התורה. ברוך השם שרוב עם ישראל, כולל כל שרי הממשלה, הם אנשים מאמינים ולא כופרים". לדבריו, "הכופרים הם אלה שלא מאמינים בבורא עולם ולא מאמינים בתורת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully