וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי דחה את גירוש ילדי הזרים הלומדים בבתיה"ס

נכנע ללחץ? שר הפנים הודיע כי הוחלט לדחות במספר חודשים את גירושם של ילדי העובדים הזרים הלומדים בבתי הספר והגנים הממלכתיים. ישי: "ההחלטה התקבלה מתוך רגישות ותשומת לב מרבית"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי, הודיע היום (רביעי) כי הוחלט לדחות במספר חודשים את יישום החלטת הממשלה המתייחסת לגירוש ילדי העובדים הזרים הלומדים בבתי הספר והגנים הממלכתיים ובני משפחותיהם. עם זאת, יישום ההחלטה המתייחסת למשפחות שאינן עומדות בקריטריונים שקבעה הממשלה במובהק, ייצא לדרך בקרוב.

בהודעה של משרד הפנים נמסר כי "השר ישי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להתחיל בביצוע של החלטת הממשלה בדבר משפחות השוהים הבלתי חוקיים וילדיהם". ישי ציין כי "עם סיום כל ההכנות הנדרשות, מתוך רגישות ותשומת לב מרבית, הנחיתי כי האכיפה כלפי משפחות עם ילדים הלומדים במוסדות חינוך ישראליים תידחה במספר חודשים ותתמקד בשלב זה במשפחות עם ילדים לגביהם אין כל מחלוקת לגבי אי עמידתם בתנאי החלטת הממשלה".

ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו כי "אנו עומדים בפני משימה רגישה וסבוכה ממרבית המשימות אותן נאלצנו לבצע עד כה. נערכנו בצורה הנכונה ביותר שניתן, במטרה לבצע את החלטת הממשלה כנדרש".

"דחיית הגירוש פירושה עוד חודשים של פחד"

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ברכה ישי על החלטתו "האמיצה", וקראה להאצת בניית הגדר בגבול הדרומי "שתמנע כניסה בלתי מבוקרת של מסתננים אל תחומי מדינת ישראל".

באגודה לזכויות האזרח ובמוקד הסיוע לעובדים זרים הביעו תחושת הקלה לנוכח ישי, אך ציינו כי אין בכך די בכדי להכשיר את מעצר וגירוש הילדים בקיץ. בארגונים אף הביעו חשש מהכוונה לעצור ילדים שאינם במערכת החינוך, וציינו כי החשש הוא כי "רבים מהם יוחזקו במעצר לתקופות ארוכות".

עמותת "ילדים ישראלים" מסרה בתגובה להודעת ישי, כי "אנו מברכים על ההצעה בדבר דחיית הגירוש של הילדים המתחנכים בביה"ס והגנים. עם זאת, את הגירוש יש לבטל לאלתר ולא רק לדחותו. לצערנו, הכרזתו של אלי ישי לא מעלימה את חרב הגירוש המתנופפת מעל ראשי הילדים. יתרה מכך, הכרזות מסוג זה רק ממשיכות את חוסר הוודאות והחרדה בה הילדים חיים. אנו קוראים לא רק לדחות אלא להכניס את הילדים במערכת החינוך, על פי החלטת הממשלה מ-2010 בדבר הענקת מעמד לילדי עובדים זרים".

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר, כי "דחיית הגירוש מעידה כי אפילו השר מודע לאטימות ושרירות הלב שבגירוש ילדים ישראלים, שמולדו להורים שהובאו ארצה כחוק בחסות משרד הפנים, כדי לטפל בזקנינו ולקטוף בשדותינו. עם זאת, דחיית הגירוש פירושה עוד חודשים של פחד, אי וודאות ונדודי שינה לילדים והוריהם".

מעמותת "אנו פליטים" נמסר כי "דחיית הגירוש היא צעד בכיוון הנכון, אך הדבר חושף את היעדרה המוחלט של מדיניות הגירה מוסדרת, והשרירותיות בה מתקבלות ההחלטות במשרד הפנים. בשל מדיניות ההזנחה הזו מבית מדרשו של השר אלי ישי, עשרות ילדי פליטים כלואים במעצר מנהלי בבית הכלא בכל רגע נתון, שם אין להם שירותי חינוך ותנאים סוציאליים בסיסיים. לו הייתה ממשלת נתניהו משקיעה רבע מן המאמץ שהיא משקיעה בהסתה והפחדה, בקליטת פליטים ומהגרים על פי אמנות בינלאומיות הייתה החברה הישראלית יוצאת נשכרת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully