וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנלר: את הנהיגה בשכרות הביאו העולים מרוסיה

28.12.2010 / 15:33

בדיון בכנסת בנושא החינוך לנהיגה זהירה, אמר חבר הכנסת מקדימה כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא תרבות שהגיעה עם העלייה מרוסיה. עם זאת, הוא הוסיף כי מדובר ב"עלייה הטובה ביותר"

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר הבוקר (שלישי) בדיון במליאת הכנסת כי העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר הביאה איתה את תרבות הנהיגה בשכרות. בדיון שהוקדש לחינוך לזהירות בדרכים, אמר שנלר כי מדובר ב"עלייה הכי טובה שיש לנו, אני מחבק אותם, אוהב אותם, אבל את הדברים הללו, שתייה ואלכוהול, הם הביאו משם".

שנלר סיפר כי עסק בנושא הזהירות בדרכים במשך כ-15 שנים, בין השאר בתור מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כשנתבקש להבהיר את דבריו, הסביר כי התקשורת בכביש היא "מילולית ולא-מילולית. הירידה לכביש, הצפצוף, הווינקר – זה הכל תקשורת. אז במדינה קולטת עלייה, עם תרבויות שונות, התקשורת בכביש מורכבת".

"משפחתי באה מכמה גלויות והתרבות בתוך הבית שלי שונה, כי סבתי שנולדה בפס במרוקו דיברה שונה, היו לה מנהגים שונים, התנהלות שונה מסבי שבא מבגדד, ולשניהם יחד היתה התנהלות שונה מסבי האחר, שבא מגרמניה", הסביר שנלר על ההבדלים התרבותיים, "עולי אתיופיה היקרים מתנהלים שונה מעולי ברית המועצות, וכך כולנו, כמדינה קולטת עלייה. לכן תראו שבאיטליה נוהגים פחות טוב מישראל בכביש אבל יש פחות תאונות, משום שכולם מדברים באותה שפה תקשורתית. אני אומר שוב: שוני תרבותי הוא שוני התנהגותי".

יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות, ביקר בחריפות את דבריו של שנלר ואמר כי מדובר בהתבטאות מיותרת. כי "במקום לנהוג במשנה זהירות לאחר ההתבטאות של ד"ר שמחון (יועץ לשר האוצר שהתבטא נגד העלייה מרוסיה. פ"ו) ולדבר על הישגי העולים ותרומתם למדינת ישראל בתחום הרפואה, ההיי-טק וההשכלה הגבוהה, שנלר בוחר לומר דברי הבל. אני קורא לו לחזור בו מדבריו בצורה פומבית ומיידית, אני מזכיר לו ולשאר נבחרי הציבור, שללא העולים מברית המועצות, ישראל לא היתה המגיעה לאן שהגיעה".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר כי "מדובר באמירה אומללה המצטרפת לרוח רעה הנושבת זה זמן מה כנגד אוכלוסיית העולים מברית המועצות. לרגל 20 שנה לעלייה, עדיף אם יעסקו נבחרי הציבור בתרומתם האדירה של העולים לחברה ולכלכלה הישראלית במקום בסטיגמות והאשמות שווא שאין להן בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully