וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הסטודנטים: שיעור אזרחות מול שרי הממשלה

14.11.2010 / 11:06

עשרות סטודנטים מפגינים מול משרד רה"מ בירושלים, במהלך ישיבת הממשלה השבועית, במחאה על "חוק האברכים". הם קראו לשוויון בנטל ואף קיימו שיעור אזרחות סמלי. ברוורמן: להפסיק אפליית הסטודנטים

עשרות סטודנטים מפגינים הבוקר (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הצעת החוק למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים. הסטודנטים קראו לשוויון בנטל ואף קיימו שיעור אזרחות סמלי. בנוסף, המפגינים הקריאו הצעת חוק חלופית שהם יוזמים, לפיה ייקבעו אמות מידה שוויוניות למתן מלגות לאברכים ולשילובם בשוק העבודה.

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) הגיע לשוחח עם הסטודנטים במהלך ההפגנה והביע תמיכה במאבקם. "האפליה התקציבית בין הסטודנטים הנושאים בנטל לבין האברכים חייבת להיפסק. אי השוויון פוגע והורס בראש ובראשונה את הציבור החרדי", אמר השר.

באוניברסיטה העברית מחו על פיטורי עובדות

מוקדם יותר, עשרות סטודנטים מהאוניברסיטה העברית חסמו את הכניסה לקמפוס הר הצופים בעיר, במחאה על פיטורי שלוש עובדות ניקיון באוניברסיטה, עובדות קבלן שהועסקו על ידי חברת כוח האדם "חץ אור" ופוטרו בשבוע שעבר. לטענת המפגינים, העובדות פוטרו מפני שמחו בפומבי על תנאי העסקתן באחת ההפגנות בחודש האחרון. מאות כלי רכב ואוטובוסים נתקעו בפקק ארוך בכביש הכניסה לקמפוס כתוצאה מחסימת הכניסה.
במהלך ההפגנה, סערו מעט הרוחות כאשר שוטרים עיכבו את מנכ"ל אגודת הסטודנטים, איתי גוטלר, והכניסו אותו לניידת המשטרה, כצעד מתריע בפני שאר המפגינים. בעקבות התערבותה המיידית של הנהלת האוניברסיטה, גוטלר שוחרר לאחר מספר דקות, וההפגנה המשיכה.

מרטין וילר, חבר הפורום להעסקה ישירה של עובדי קבלן באוניברסיטה העברית, הפנה את האצבע המאשימה על פיטורי שלוש העובדות להנהלת האוניברסיטה. "ההנהלה חייבת לקחת אחריות על העובדים המפוטרים ולוודא כי יחזרו לעבודה בהקדם", אמר וילר. "כמו כן, עליה לפעול בדחיפות למען העסקתם הישירה של כלל עובדי הקבלן".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "אנו רואים בטיפול בזכויות עובדי קבלן נושא בעל חשיבות רבה, ולכן מבצעים מעקב קפדני על שמירה על זכויותיהם של עובדים אלו הן באמצעות הלשכה המשפטית והן על ידי גורמים מקצועיים שנשכרו במיוחד לצורך זה. האוניברסיטה מקפידה כי בכל מכרז של חברת ניקיון תהיה התחייבות לקיים בקפידה את מכלול חוקי העבודה וההסכמים הקיבוציים. האוניברסיטה מפקחת באופן שוטף אחר קיום התחייבויות ועל שמירה על זכויות העובדים ומטפלת בכל תלונה שמוגשת. האוניברסיטה אף שכרה באחרונה גורם מקצועי נוסף שתפקידו לקיים פיקוח הדוק על עבודת הקבלנים ולוודא שהעובדים יקבלו את מלוא זכויותיהם ובמידת הצורך ינקטו סנקציות של הטלת קנסות ועיכוב כספים. נושא הטיפול בזכויות עובדי חברות אלו נעשה בתיאום ובשיתוף מלא עם אגודת הסטודנטים".

מחברת "חץ אור" נמסר, כי שלוש העובדות פוטרו בשל חוסר מקצועיות לאחר שסירבו לעבוד על פי הנחיות מפקחי החברה. "אין כל קשר בין מחאתן לבין הפיטורים", מסרה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully