וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת הנשים בי-ם: "עיר חופשית בלי הפרדה"

מוטי לוי

29.9.2010 / 9:54

לאחר שבג"ץ אישר את קיומה, השתתפו כ-100 נשים וגברים בצעדת המחאה נגד ההפרדה המגדרית בשכונת מאה שערים בירושלים. כ-500 שוטרים איבטחו את הצעדה, שהסתיימה ללא ארועים מיוחדים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

צעדת הנשים הירושלמיות בשכונת מאה שערים בעיר הסתיימה הבוקר (רביעי) ללא ארועים מיוחדים. בצעדה השתתפו כ-100 נשים וגברים והיא עברה בשכונה החרדית בעיר והסתיימה עשרות מטרים לפני כיכר השבת. את הצעדה הובילה גב' רונה אורובנו, יו"ר פורום הארגונים למען ירושלים חופשית.

את הצעדה איבטחו כ-500 שוטרים, שהיו פרושים במבואות שכונת מאה שערים. לצורך קיומה נסגר רחוב שטראוס בירושלים לתנועה. הצועדים צערו סיסמאות נגד ההפרדה במאה שערים, ביניהן, "בוקר טוב לצעדה, עיר חופשית בלי הפרדה".

מארגנות הצעדה אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי מדובר בניצחון מבחינתן. כמו כן, הן מוסיפות כי באם תהיה בעתיד הפרדה מכל סוג שהוא בתוך שכונת מאה שערים הן מבטיחות להביא אלפי מפגינים לשכונה. אורובנו אמרה כי מדובר ב"ניצחון גדול. הייתה צעדה יפה. הלכנו וצעקנו מסרים, ביניהם, "השם לא רוצה לראות נשים מופלות ומושפלות". זהו ניצחון לשלטון החוק, ניצחון לבג"ץ, ניצחון למען שיוויון הנשים. אירוע היסטורי, פעם ראשונה שיש צעדה במאה שערים. כעת כשיש תקדים של החלטת בג"ץ בעניין לא יוכלו למנוע יותר מאיתנו לצעוד במאה שערים בעתיד."

לורה וורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ וממארגנות הצעדה אמרה כי הצעדה הייתה "הצלחה כבירה. אני מאוד מרוצה. הגיעו המון אנשים ממגזרים רבים, דתיים וחילוניים כאחד. המסר של הצעדה היה ברור וחד: שמירה על זכויות הנשים ואכיפה של חוקי המדינה גם במאה שערים. אני מאוד שמחה שקיבלנו את הגיבוי של בית המשפט ושל משטרת ישראל. ראינו לא מעט נשים חרדיות שהסתכלו עלינו מהחלונות, אני מקווה מאוד שהן קיבלו את המסר שגם נשים יכולות לעמוד על שלהן וגם נשים חייבות לקבל שיוויון זכויות".

וורטון הוסיפה ואמרה כי "מדינת ישראל מתמודדת עם כל מיני סוגים של איומים, ואני לא חושבת שהיא צריכה להיכנע לאיומים של הקיצונים בחברה החרדית.גם בחברה החרדית, המתונים מרגישים לפעמים ייאוש על כך שהקיצונים ביותר מכתיבים להם את הכללים. אני מקווה שהגיבוי שלנו יעודד אותם."

"התנהגות המשטרה בכל הפרשה היא תמוהה"

בג"ץ קיבל אתמול את העתירה שהגישו ארגוני הנשים ומרצ והתיר להן לקיים את הצעדה. זאת בניגוד לעמדה הראשונית של המשטרה, שטענה במהלך דיון, כי היא חוששת מאלימות בין המפגינים לתושבים החרדים. לבסוף, הסכימה המשטרה לקיום הצעדה בלחץ השופטים.

"התנהגות המשטרה בכל הפרשה היא תמוהה", אמרה אתמול עורכת הדין יפעת סולל שייצגה את העותרות לורה וורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, ורונה אורובנו, יו"ר אגודת הסטודנטים בבצלאל, שדרשו להפגין נגד ההפרדה בשכונה. היא הוסיפה, כי "הייתה נכונות של המשטרה לשתף פעולה עם הגורמים הכי קיצוניים בישראל. אני מאוד שמחה שבית המשפט לא הסכים לתת לזה יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully