וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוקית של הדס: הסגולות של ארבעת המינים

אריאל נוי

23.9.2010 / 2:40

נתקעתם עם כאב ראש בסוכה? הפתרון, לפי הנטורופתיה, נמצא ממש מתחת לאף. הלולב יעיל בטיפול בבעיות בערמונית, בעוד הדס מקל על קשיי נשימה. ומי מחליף את האספירין?

לארבעת המינים הסמליים, שמפארים את שולחן החג, יש, מתברר, גם סגולות מרפא. עינת בודנשטיין, המתמחה בנטורופתיה, משיר"מ (שירותי רפואה משולבת) במרכז הרפואי "אסף הרופא", מסבירה על הצד הפחות מוכר של האתרוג וחבריו.

הלולב ידוע ביכולתו לאזן את פעילות ההורמונים הגבריים, ומקובל לטפל בו במקרים של הגדלת הערמונית (פרוסטטה) והפרעות במתן שתן בקרב גברים, וכל זאת ללא תופעות לוואי.

לערבה ערך רפואי רב, וממנה הפיקו את האספירין. במשך השנים היה ידוע כי הצמח יעיל כמשכך כאבים, נגד כאבי ראש, והתגלה גם כי הוא מסייע נגד דלקות, מונע שבץ מוחי והתקפי לב ומדלל את הדם. הערבה הבוכייה הייתה בשימוש בסין 2000 שנה לפני שהחלו להשתמש בה באירופה.

הדס ידוע כצמח המשמש לטיפול בדלקת הסמפונות, קשיי נשימה, התקררויות, סינוסיטיס, שיעול, דלקות אוזניים ולחיטוי פצעים ושפשופים בעור. יש לו גם משמעות מיסטית וברחבי העולם מייחסים לו תכונות של אהבה, אושר ותהילה.

ולבסוף, האתרוג עשיר בוויטמין c החשוב לחידוש רקמת החיבור של הגוף, משתתף בסינטזה של הקולגן ובעל תפקיד חשוב כנוגד חמצון. ספורטאים שמאמצים מאוד את השרירים צורכים את הוויטמין, שכן המאמץ הגופני הרב מגביר את קצב שחרור הרדיקלים החופשיים, והוויטמין מנטרל אותו. לבריאות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully