וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: לפגוע במימון מוסדות בהם שחקנים סרבנים

חברי הכנסת רונית תירוש ויריב לוין הגישו הצעת חוק הקוראת לעצור מימון ממשלתי לתיאטראות שיעסיקו שחקנים שיסרבו להופיע מנימוקים פוליטיים. "לא פלא שאיתי טיראן קשור למכתב הבזוי"

חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) ויו"ר וועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), ניסחו אמש (שבת) הצעת חוק בתגובה למכתב האמנים שקרא שלא להופיע בהיכל התרבות החדש באריאל. לפי הצעת החוק, תישלל תמיכת המדינה בתיאטראות בהם משחקים אמנים שיחרימו הופעות במקום כלשהו על רקע פוליטי. בנוסף, תיאסר גם תמיכה תקציבית בתיאטראות אלה מכל ארגון הממומן מכספי המדינה כגון מפעל הפיס.

"מצער גם שמה שהבינו כבר מזמן הממשל האמריקאי ואפילו הפלסטינים, לפיה אריאל הינה חלק ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי, לא הפנימו אותם המחרימים במכתבם המחוצף. מה שבטוח – על המדינה אסור לתמוך במי שתומך בהחרמת אזרחיה, בין אם הוא בחו"ל ובין אם הוא, למרבה התדהמה, מתוך המדינה", מסרה תירוש.

היא הוסיפה כי "לא פלא שהמכתב הבזוי הזה יצא דווקא ביוזמת סרבני שרות בצבא, כמו עמותת 'אומץ לסרב' והשחקן איתי טיראן, שיודע לשחק חיילים מצוין אבל ירק במכתבו זה בפני מיטב הבנים של המדינה שגרים באריאל ומגנים עליו". תירוש סיכמה כי הבעיה איננה טמונה בתיאטראות אולם שמוטל עליהם להוקיע מתוכם "כל צורה של חרמות פוליטיות על אזרחי המדינה".

"מעשה אנטי תרבותי בעליל"

ח"כ זבולון אורלב, יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט, נענה הערב (שבת) לקריאה לקיים דיון בנושא מכתב יוצרי התיאטרון בו הודיעו כי לא יופיעו בהיכל התרבות החדש באריאל והודיע כי יקיים בהקדם דיון בוועדה בנושא. מוקדם יותר היום הגישו ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וח"כ כרמל שאמה (הליכוד) בקשה דחופה לדיון בנושא בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת.

"זהו מעשה אנטי תרבותי בעליל, כאשר הוא מחרים מאות אלפי אזרחי ישראל, הגרים ביישובים לגיטימיים ביהודה ושומרון", אמר ח"כ אורלב. "אני מגנה את אנשי התיאטרון, המנצלים את תפקידם בתיאטרון לצורך מאבק פוליטי במתיישבים אזרחי ישראל. הואיל ואני רואה זאת בחומרה רבה אזמן בהקדם דיון בוועדת החינוך, על מנת לברר את הסוגיה, להבטיח שהתיאטרון הציבורי בישראל יופיע בכל יישוב ובכל מקום בו מתגוררים אזרחי ישראל שוחרי תרבות".

"זהו תקדים מקומם ומסוכן המפלה אזרחים תמימים בשל מקום מגוריהם ומונע מהם שירותי תרבות ואמנות חרף היותם משלמי מיסים כחוק", כתבו שאמה ומילר ליו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, "מדובר באפליה פוליטית מכוערת שיש להוקיע ולעקור מן השורש". חברי הכנסת דורשים "לבחון את דרכי ההתמודדות האפשרית עם התופעה והטלת סנקציות בדמות שלילת מימון ותמיכות ממי שלוקח חלק ביוזמה ההזויה".

עד כה, מנכ"לי הבימה, הקאמרי, בית לסין, חיפה ובאר שבע הביעו התנגדות למכתב: "התיאטראות יופיעו בכל מקום בו יש אזרחים ישראלים שוחרי תיאטרון ישראלי כולל היכל התרבות החדש באריאל", הודיעו מנהלי התיאטראות בהודעה משותפת. "אנו נכבד את ההשקפות הפוליטיות של השחקנים שלנו אולם אנו נביא לאריאל את מיטב הצגות התיאטרון הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully