וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הומואים: גם א-מיניים יצעדו בגאווה

לראשונה ישתתפו השבוע במצעד הגאווה בתל אביב חברי קהילת הא-מיניים בישראל, שלדבריהם אינם חשים משיכה מינית כלל. "אפשר ליהנות מארוחה רומנטית גם בלי להיכנס למיטה אחר כך"

לא רק הומואים ולסביות: קבוצה חדשה צפויה להשתתף השבוע במצעד הגאווה השנתי בתל אביב - קבוצת הא-מיניים בישראל. הכוונה היא לקבוצת בני אדם אשר אינם חשים משיכה מינית, לדבריהם.

לטענת חברי הקבוצה, הם בעלי יכולת רגשית כמו כל אדם אחר, רק שהם אינם מעוניינים במיניות ביחסים הרומנטיים שהם מנהלים. עם זאת, הם מדגישים כי לא מדובר בבחירה בדרך חיים, אלא בנטייה מינית.

הקבוצה הישראלית של הא-מיניים היא עדיין קבוצה קטנה, המונה כמה עשרות בני אדם, אשר מתקשרים בעיקר דרך פורומים באינטרנט. המודעות לא-מיניות עלתה בעיקר ב-10 השנים האחרונות, אחרי שב-1994 פורסם מחקר בריטי בו התגלה שאחוז מהאוכלוסייה אינו חש משיכה מינית כלל. לאחר מכן, הקים בחור אמריקאי בשם דיוויד ג'יי אתר רשמי לנושא שאיגד תחתיו את כל אלה שחיפשו קהילה להשתייך אליה.

"מגיל צעיר מיניות הופכת למקושרת באופן הדוק לאלמנטים כמו אינטימיות ורומנטיקה ולא חובה שכך יהיה הדבר", סיפרו גורמים בקבוצה, "הצורך לקשר לא חייב לכלול בתוכו את הצורך ליחסים מיניים. אפשר ליהנות מארוחה רומנטית לאור נרות גם בלי להיכנס למיטה אחר כך. יש הבדל בין משיכה מינית למשיכה רומנטית, על אף שרוב העולם המיני לא יודע לקיים את ההפרדה הזו".

לא מוכנים להתבייש

החברים בקבוצה החליטו באחרונה "לצאת מהארון" ולהסביר ככל הניתן את נטיותיהם. "כמו הומוסקסואליות בעבר, א-מיניות נתפסת ע"י אנשים רבים כנטייה 'בלתי טבעית'. אנשים שלא מקבלים א-מיניות יאמרו שהנטייה לא קיימת, ואנחנו משקרים לעצמנו או מתכחשים למשהו שבתוכנו. כמו הומוסקסואליות, א-מיניות נתפסת בטעות כתוצאה של 'הפרעה' וכמשהו שניתן ל'ריפוי'", סיפרו חברי הקבוצה בניסיון להסביר מדוע הם החליטו להצטרף לשורות הצועדים במצעד הגאווה.

"נצעד עם שלטים הקוראים למודעות לא-מיניות. מטרתנו להפיץ את המלה, שיוכלו להציג שאלות בנושא", אמרו בקבוצה שחבריה מעבירים לאחרונה הרצאות בנושא ומחלקים פליירים ברחוב בניסיון לקבל לגיטימיות לנטיותיהם. "חברי הקבוצה היו בעיקר מתוסכלים מהיחס של החברה אליהם. אנשים שומעים על משהו לא מוכר, והתגובות שלהם יכולות להיות עוינות".

"אנשים הרבה פעמים טוענים שאנחנו בסך הכל סובלים מאיזו שהיא טראומה או שמדובר בביטוי של פחד ממיניות. ובהחלט יכול להיות שאנשים שעוברים טראומה יכולים לחשוש או לפחד ממין, אבל לא זה המצב אצלנו ונצעד יחד כדי לומר שאנחנו לא מוכנים 'להתבייש' בנטייה המינית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully